صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

یک دیپلمات: آمریکایی‌ها بار‌ها نشان دادند دنبال حل و فصل منصفانه مسائل نیستند

۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴:۲۷
کد خبر: ۶۴۲۸۸۸
دیپلمات کشورمان با بیان اینکه آمریکایی‌ها بارها نشان دادند دنبال حل و فصل منصفانه مسائل خود با دیگر کشورها نیستند ، گفت: این امر واضح و روشنی است که مستند آن نیز توافقنامه برجام است.
ابوالفضل ظهره‌وند در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به اظهارات مقام معظم رهبری در روز عید قربان مبنی بر تبلیغاتی بودن بحث مذاکرات از سوی آمریکا اظهارداشت: اگر آمریکایی‌ها حرف از مذاکره می‌زنند، هدفی جز بهره برداری تبلیغاتی به نفع خودشان ندارند.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها دنبال این نیستند که بخواهند مسئله‌ای را با طرف دیگر به طور منصفانه حل و فصل کنند؛ این امر واضح و روشنی است که مستند آن نیز توافقنامه برجام است.

سفیر پیشین ایران در ایتالیا و افغانستان گفت: مذاکراتی که آمریکایی‌ها با کروه شمالی داشتند، شاهد مثال دیگری است که روسای جمهور دو کشور، دیدار‌های دوجانبه‌ای داشتند و در پی آن هیچ نتیجه‌ای حاصل نشد و تنها به چند عکس و مانور تبلیغاتی در داخل آمریکا معطوف شد. 
 
 
ظهره وند خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها در مواجهه با ایران نیز می‌خواهند همین سناریو را دنبال کنند و با توجه به شرایط دشواری که ترامپ در داخل این کشوربا آن روبروست است و از نظر آماری هم از رقیب انتخاباتی خود خیلی فاصله گرفتن است، دنبال تبلیغات مثبت به نفع خود است.

وی تاکید کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کردند، مذاکره چارچوب‌ها و فرآیند خاص خود را دارد و چنین مولفه‌هایی را در آن‌ مذاکرات مورد نظر آمریکایی‌ها نمیتوان مشاهده کرد؛ برای مردم و افکار عمومی دنیا هم این مسئله کاملا روشن است که آمریکایی‌ها عزم انجام مذاکرات سازنده و کارساز ندارند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *