صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

معرفی عوامل شدت یافتن خسارت‌ها در سیلاب اخیر

۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۷:۰۱
کد خبر: ۶۴۲۳۴
خبرگزاری میزان: سرپرست تيم اعزامی سازمان مديريت به مازندران برای بررسی سیلاب اخیر گفت: از بین رفتن پوشش گیاهی و ساخت وسازهای غیر مجاز دلیل خسارت های ناشی از سیلاب اخیر است.
به گزار ش گروه اجتماعی ، محمود ملكوتی خواه در جلسه شورای هماهنگی مديريت بحران استان مازندران با اشاره به این که به دليل اقدامات صورت گرفته در سال های قبل و آمادگی تيم های امداد و نجات، تلفات انسانی در استان نداشتيم، بیان کرد: طبق بررسی های انجام شده خسارات وارد آمده ناشی از ساخت و سازهای غيرمجاز و دست اندازی های مكرر به منابع طبيعی و محيط زيست بوده است.

ملكوتی خواه با اشاره به حادثه خيز بودن مناطق مختلف كشور در بلايای طبيعی، شدت حادثه سوادكوه، كن و جاده چالوس را بالا عنوان كرد و يادآور شد: سازمان مديريت و برنامه ريزی كشور از سوی هيات دولت، ماموريت يافت تا دلايل شدت حادثه را به صورت ميدانی بررسی کند و در اين راستا از بخش های مختلف در مازندران بازديد کرده و هم اينك عازم مناطق روستايی در شهرستان بابل هستيم.

وی با اعلام اين كه ساخت و سازهای غير مجاز در حدود و بستر رودخانه ها مهم ترين عامل شدت حادثه سيل اخير در مازندران بوده است و مديران ذی ربط به هيچ وجه نبايد به ساخت و سازها و فعاليت های غيرمجاز در حوزه های مختلف، خدمات ارايه دهند، تاكيد كرد: اطلاع رسانی عمومی در خصوص حد و حدود و حريم رودخانه ها صورت گيرد و به دستگاه های مسئول ابلاغ تا سالانه و مستمرا به صورت سيستمی انجام شود.

ملكوتی آسيب رساندن به پوشش گياهی بالادست و تخريب محيط زيست را از ديگر عوامل اصلی خسارات بالای سيل دانست و بيان كرد: متاسفانه در مديريت و حراست از منابع طبيعی سوء مديريت صورت گرفته و بسياري از اين خسارات را می توان با حسن مديريت، هم افزايی و تعامل بالا ساماندهی کرد.

سرپرست تيم اعزامی سازمان مديريت و برنامه ريزی كشور به استان، با اشاره به اين كه مازندران به دليل گردشگرپذير بودن و مواجهه با حجم بالای مسافر در ايام تعطيلات، نيازمند امكانات و اعتبارات ملي است، خاطر نشان کرد: بايد در سيستم بودجه ريزی ملی، فكری اساسی براي اين موضوع مهم شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *