صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

خسارت کرونا بر اقتصاد آمریکا؛ بحران پشت بحران

۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰:۲۱
کد خبر: ۶۳۹۹۷۴
آمریکا به عنوان کرونازده ترین کشور جهان از جهت اقتصادی نیز با چالشی عمده مواجه شده است.
آمریکا به عنوان کرونازده‌ترین کشور جهان تاکنون نزدیک به ۱۵۰ هزار مورد مرگ و میر ناشی از «کرونا» را ثبت کرده است؛ ضمن این که تاکنون نزدیک به ۴ میلیون ۳۰۰ هزار نفر در آمریکا به این بیماری مبتلا شده اند اما گذشته از فاجعه انسانی گسترده ناشی از کرونا در آمریکا، این کشور با بحران جدی اقتصادی نیز مواجه شده است.
 
آخرین گزارش‌ها از وضعیت اقتصادی از آمریکا نشان می‌دهد که شرایط اقتصادی در این کشور که در پی سیاست‌های نادرست «دونالد ترامپ»، رییس جمهور آمریکا، رو به وخامت گذاشته بود، در پی شیوع گسترده بیماری «کرونا» وخیم‌تر شد و بحرانی جدی را در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ این کشور و در میانه بحران بهداشتی غیرقابل کنترل رقم زد.
 
به گزارش «marketplace»، اقتصاد آمریکا به شکل چشمگیری از بحران کرونا متاثر شده است؛ میزان خرده فروشی در این کشور نسبت به سال گذشته خرده فروشی منفی ۷.۵ درصد بوده است.

مشاغلی مانند هتلداری و گردشگری از جمله آسیب دیده‌ترین مشاغل در آمریکا هستند که سقوطی ۵۰.۴ درصدی را تجربه کردند.

این تاثیر در زمینه کار و مشاغل نیز به چشم می‌خورد. به عنوان مثال درخواست استخدام در این کشور در سال جاری ۲۲ درصد کمتر از سال گذشته است.

این آمار در حالی مطرح می‌شود که مصرف کنندگان آمریکایی به شدت نگران تاثیرات اقتصادی کرونا هستند؛ ضمن اینکه دولت این کشور قصد دارد کمک‌های مالی را از پایان ماه جولای متوقف کند؛ این موضوع برای بسیاری از افرادی که کار خود را در پی تعطیلی اقتصاد از دست داده اند، خبر بسیار ناخوشایندی است.
تاکید «دونالد ترامپ» بر بازگشایی اقتصادی و به راه افتادن جریان از سرگیری فعالیت مشاغل، دلیل مهمی برای نابودی برخی از مشاغل در آمریکا مانند کافه‌ها و رستوران‌ها بود که در ماه ژوئن به کار خود بازگشته بودند.

گزارش‌های قبلی در مورد وضعیت اقتصادی آمریکا تاکید دارند که خسارت وارد شده به بخش تامین به آسانی جبران نمی‌شود و زنجیره تامین به طور اجتناب ناپذیری به روش‌هایی که تولید را پر هزینه‌تر می‌کنند بازسازی خواهد شد.

اما در مقایسه با تاثیر بر بازار کار، این تنها بخش کوچکی از مشکل است؛ کارگرانی که در رکود بیکاری را تجربه می‌کنند ممکن است برای همیشه تحت تاثیر این موضوع قرار بگیرند؛ آنها قادر به ایجاد پیوست‌هایی کمتر ماندگار با کارفرمایان خود خواهند بود و احتمالا بخش‌هایی بیشتر از بیکاری را تجربه خواهند کرد.

دستمزد‌ها رو به سمت کاهش حرکت می‌کنند نه در کوتاه مدت بلکه در دراز مدت و حتی برای چندین دهه؛ حتی برای تمامی طول عمر آنها؛ دستمزد پایین یکی از نشانه‌های عدم بهره وری آن‌هاست.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *