صفحه نخست

هفته قوه قضاییه

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

صفحات داخلی

افزایش تولید خودروسازان در گرو تامین ۳ میلیارد دلار ارز

۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲:۰۲
کد خبر: ۶۳۴۳۸۵
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی گفت: صنعت خودروسازی برای تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو نیاز به دو تا سه میلیارد دلار ارز است.

محمدرضا نجفی منش در گفت‌وگو با میزان با اشاره به تامین نشدن ارز از سوی بانک مرکزی برای صنعت خودروسازی اظهار کرد: با مسئولان بانک مرکزی در این باره صحبت و موارد را به آن‌ها اعلام کردیم که برخی از  مشکلات برطرف شد، اما در مجموع وضعیت تامین ارز از سوی بانک مرکزی روند مشخص و معمولی را ندارد.

رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی با بیان اینکه عدم اختصاص ارز بر روی تولید خودرو تاثیر می‌گذارد، افزود: آمار تولید افزایش یافته، اما بخشی از آن در کف پارکینگ باقی مانده و علت آن نیز به دلیل کمبود قطعات است.

وی با بیان اینکه برای واردات چهار روش به بانک مرکزی پیشنهاد شده است، گفت: تامین ارز از صادرات صادرکنندگان، تامین از طریق ارز نیمایی، ارز صاداتی شرکت‌های ایدرو ایمیدرو و واردات بدون انتقال ارز که بانک مرکزی با این روش موافق نیست و اصرار دارد حتما منشا آن مشخص باشد که بسیاری از افراد این آمادگی را ندارند.

نجفی منش با بیان اینکه ۷۰ درصد قطعات و مواد اولیه صنعت خودروسازی در داخل کشور تامین می‌شود، تصریح کرد: این میزان باید به ۹۰ درصد افزایش یابد که طرح‌های ساخت داخل شروع شده که می‌تواند بسیاری از نیاز‌ها را برطرف کند.

رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی تصریح کرد: زمانی که شرایط بهتر از زمان فعلی بود صنایع ما به فکر تولید داخل نبودند و صنایع کشور به نوعی وابستگی به خارج از کشور دارند که باید آن را کاهش دهیم.

وی درباره حجم ارز موردنیاز صنعت خودروسازی خاطرنشان کرد: صنعت خودروسازی برای تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو نیاز به دو تا سه میلیارد دلار ارز است.

نجفی منش درباره اینکه آیا خودروسازان توانایی تولید یک میلیون و دویست هزار دستگاه را در شرایط فعلی دارند، تاکید کرد: اگر مطالبات قطعه سازان به موقع پرداخت و قیمت خودرو در حاشیه بازار تعیین شود می‌توان به این هدف رسید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *