صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

آغاز فعالیت‌های تابستانی از ۱۴ تیر

۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰:۰۱
کد خبر: ۶۳۴۰۵۶
در زمان شیوع کرونا، فعالیت‌های آموزش و پرورش در هیچ زمینه‌ای تعطیل نشد به ویژه در حوزه پرورشی و فرهنگی از ظرفیت‌های بیشتری استفاده شد که این موضوع برگزاری فعالیت‌های تابستانی و اوقات فراغت دانش‌آموزان را به دنبال داشت. آغاز فعالیت‌های تابستانی شنبه با حضور وزیر آموزش و پرورش به صورت ویدئوکنفرانس و به طور رسمی افتتاح می‌شود.

- امسال با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا، فعالیت‌های اوقات فراغت نیز در بستر فضای مجازی خواهد بود. این موضوع با محوریت دارالقرآن‌های کشور، مجتمع‌های ورزشی، پژوهشسرا‌های دانش‌آموزی، کانون‌های فرهنگی تربیتی و تشکل‌های دانش‌آموزی این فعالیت بنا شده و شعار امسال در اوقات فراغت، هر دانش‌آموز یک مهارت، است.

افتتاحیه فعالیت‌های تابستانی با حضور محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در روز شنبه ۱۴ تیر در شبکه شاد برگزار خواهد شد و محتوای مورد نیاز نیز طراحی شده است. به گفته معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ساعت فعالیت‌های کلاس‌های تابستانی ۳۰ دقیقه و حضور عوامل ۳ روز در هفته است، اما در کانون‌های فرهنگی تربیتی ساعت فعالیت‌های حضوری ۳ روز، ۶ ساعت و ساعت حضور عوامل ۶ روز است.

آغاز فعالیت‌های تابستانی از ۱۵ تیرماه

آغاز فعالیت‌های اوقات فراغت از ۱۵ تیر به مدت ۶ هفته است که این مهلت در کانون‌ها و دارالقرآن‌ها تا ۸ هفته قابل تمدید خواهد بود. فعالیت‌ها در ۵ محور معرفتی، هویتی، بصیرتی، علمی، اشتغالزایی خدماتی و تربیت بدنی و سلامت و در ۱۲۰ رشته ارائه می‌شود. افراد می‌توانند به دارالقرآن‌ها، کانون‌ها، مجتمع‌ها، مدارس متتخب، اردوگاه‌های دانش‌آموزی، پژوهشسراها، سازمان دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن اسلامی، سازمان بسیج و هلال احمر مراجعه کنند.

فعالیت ۳۰ هزار پایگاه تابستانی

امسال ۳۰ هزار پایگاه تابستانی برای انجام این فعالیت‌ها فعال هستند. به گفته علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی سال گذشته ۳ میلیون دانش‌آموز در پایگاه‌ها شرکت داشتند که امیدواریم امسال بتوانیم این ظرفیت را افزایش دهیم.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *