صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

۸۰ درصد پرونده‌های مسن در هفت ماهه گذشته در استان کهگیلویه و بویراحمد مختومه شد

۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۲:۳۴
کد خبر: ۶۳۲۶۳۴
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
رییس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با ارائه گزارشی از عملکرد دادگستری استان توانست ۸۰ درصد از پرونده‌های مسن را در این زمینه مختومه نماید.
- نگین تاجی به همراه اعضای شورای قضایی استان در دیدار با نماینده مردم استان کهگیلویه وبویراحمد در مجلس خبرگان رهبری ضمن تبریک دهه کرامت یاد و خاطره شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی را گرامی داشت.

وی در این نشست به وضعیت آماری دادگستری استان و کیفیت در رسیدگی‌ها اشاره کرد و گفت: یکی از موجبات نگرانی مردم طولانی شدن جریان رسیدگی یا همان اطاله دادرسی بود که در ۷ ماهه گذشته رویکردی بر مبنای نظارت و رفع اطاله دادرسی در پرنده‌های مسن انجام شد که خوشبختانه دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد توانست ۸۰ درصد از این پرونده ها را مختومه نماید.

وی افزود: پرونده‌های مانده از سال ۹۵ تنها ۱۶ پرونده است و یک پرونده در شعبه تجدیدنظر و یک پرونده در شعب تجدید نظر استان کهگیلویه و بویراحمد باقی مانده است.

رییس شورای قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به موضوع اتقان آراء در دادگستری استان افزود: موضوع اتقان آرا یک از مسائل مورد انتظار بود که برای آن مبنای آموزشی قرار داده شد و کارگروه‌های ویژه‌ای در این زمینه تشکیل و فعال شدند.

نگین تاجی به عملکرد دادگستری استان در حوزه حقوق عامه در عرصه‌های ملی و منابع طبیعی هم اشاره ای داشت و اظهار کرد: رفع تصرف از اراضی ملی در حوضه‌های آب، منابع طبیعی و محیط زیست از دیگر اقدامات دادگستری استان در جهت حفظ و اشاعه حقوق عامه است و این موضوع با حضور دادستان‌ها و همکاران قضایی انجام شده است.

رییس ستاد بزرگداشت هفته قوه قضاییه در استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه افزود: حمایت از خانواده‌های زندانیان نیز از دیگر اقدامات دادگستری استان و سایر اعضای شورای قضایی است.

وی از اختصاص بخشی از حقوق کارکنان دادگستری در مرکز استان به منظور حمایت از خانواده‌های زندانیان خبر داد.

بیشتر بخوانید:


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *