صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

حصول سازش در یک فقره پرونده قتل عمدی در اسفراین

۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۸:۰۳
کد خبر: ۶۳۲۵۵۷
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب اسفراین گفت: با پیگیری‌های دادیار اجرای احکام کیفری و تلاش‌های اعضای شورا‌های حل اختلاف و امام جمعه این شهرستان یک جوان محکوم به قصاص نفس از اجرای مجازات رهایی یافت.

محسن کریمی در گفت‌وگو با میزان، با اعلام خبر حصول سازش در پرونده قتل عمدی در اسفراین بیان کرد: با پیگیری‌های مجدانه مجموعه دادستانی اسفراین از جمله دادیار اجرای احکام کیفری و نیز تلاش‌های بعمل آمده از سوی اعضای شورا‌های حل اختلاف و امام جمعه این شهرستان یک جوان محکوم به قصاص نفس در حالی که همه چیز مهیای اجرای حکم بود، از اجرای مجازات رهایی یافت.

دادستان عمومی و انقلاب اسفراین با اشاره به فرایند انجام مذاکرات اصلاحی و اخذ رضایت از اولیای دم مقتول خاطرنشان کرد: در جریان این مصالحه، دادیار اجرای احکام کیفری شهرستان اسفراین تمهیدات ایجاد سازش را فراهم تا مجموعه دادستانی و شورای حل اختلاف بتوانند این پرونده را به مصالحه ختم نمایند.

وی تصمیمات آنی و بروز هیجانات کاذب را از مهمترین عوامل وقوع قتل در استان خراسان شمالی و این شهرستان دانست و با بیان اینکه سعه صدر و داشتن حوصله کافی و فراگیری مهارت‌های کنترل خشم می‌تواند در پیشگیری از جرائم عدیده مؤثر باشد از مردم خواست قبل از اتخاذ هر گونه تصمیم و یا قبل از اعمال اغراض شخصی از جمله اجرای روش‌های تسویه حساب و انتقام گیری به فکر تبعات منفی و آثار و پیامد‌های گسترده متأثر از آن تصمیم گیری ناصواب باشند و صرفا قانونمداری را در دستور کار خود قرار دهند.

کریمی افزود: دستگاه قضایی با رعایت موازین قانونی همانگونه که شهید مظلوم دکتر بهشتی فرموده اند ملجأ و پناهگاه ستمدیدگان است و به هیچ وجه اجازه نخواهد داد حوزه قضاوت، دستخوش بی عدالتی‌ها شود.

گفتنی است اِسفَرایِن شهری در جنوب شرقی استان خراسان شمالی است.



نظرات بینندگان
ناشناس
|
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
آقای کریمی بخداونی خدا قسم حق منو ضایع کرد
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *