صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

کنفرانس سران کشورهای ضامن صلح سوریه به زودی برگزار می‌شود

۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰:۰۱
کد خبر: ۶۳۰۵۱۰
دسته بندی‌: سیاست
کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه با آزادی سراغب و تنگ کردن محاصره ادلب، دولت ترکیه و هم‌پیمانانش، بیشترین آسیب را دیده‌اند، گفت: در روزهای آینده قرار است یک کنفرانس بین سران کشورهای ضامن صلح سوریه برگزار شود.
سید رضا صدرالحسینی درگفت‌وگو با میزان، با اشاره به آخرین تحولات سوریه و اهمیت دیدار اخیر وزیران خارجه ایران و روسیه در این رابطه گفت: با عنایت به تحولات اخیر سوریه و با توجه به اینکه کشور‌های ضامن در موضوع سوریه، باید مراودات و گفت‌وگو‌هایی با هم داشته باشند، وزیر امورخارجه کشورمان در سفرهای اخیر خود به ترکیه و روسیه با همتایان خود در این باره به بحث و گفت‌وگو نشست. 

وی افزود: البته گسترش روابط تجاری تهران و مسکو نیز از موضوعات مهمی است که همواره مسئولان دوکشور بر اهیمت آن تأکید داشته و دارند. تجربیات ایران در مقابه با تحریم و دستیابی به راه‌های دور زدن آن نیز قطعاً برای کشورهای دوست مورد توجه خواهد بود. 
 

کارشناس مسائل بین الملل عنوان کرد: با توجه به تحریم‌های اخیر آمریکا علیه کشور‌های عضو جبهه مقاومت و علیرغم اینکه مردم سوریه یک تظاهرات عظیمی را علیه آمریکا و این تحریم انجام  دادند، کشور‌های ضامن درباره راه‌های برون رفت از این موضوع نیز مذاکراتی را در دستور کار قرار داده‌اند. 

صدرالحسینی با بیان اینکه با آزادی سراغب و تنگ کردن محاصره ادلب، دولت ترکیه و همپیمانانش، بیشترین آسیب را دیده‌اند، اضافه کرد: اجلاس آستانه بنا بود اسفند ماه برگزار شود که به‌خاطر شیوع کرونا برگزار نشد و بعد از نوروز یک اجلاس ویدئو کنفرانسی بین وزرای خارجه کشورهای ضامن صلح سوریه برگزار شد.
 
وی رد پایان گفت: در روز‌های آینده قرار است یک کنفرانس بین سران کشور‌های ضامن صلح سوریه برگزار شود  و حق ایران برای برگزاری این نشست محفوظ است.
 
رییس جمهور کشورمان عصر روز پنجشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ در اجلاس سه جانبه روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه در سوچی، با برشمردن ۵ محور کاربردی برای بازگرداندن امنیت و ثبات به سوریه، تداوم مبارزه با تمامی گروه‌های تروریستی در سوریه تا ریشه کن شدن آن‌ها را ضروری دانست و تاکید کرد: گفت‌وگو‌های سوری-سوری با هدف ایجاد صلح بادوام در سوریه باید بدون دخالت خارجی ادامه یابد و استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور و عدم دخالت در امور داخلی سوریه در هر شرایطی مورد احترام قرار گیرد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *