صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

پرداخت ۱۸۴ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران

۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۵:۰۱
کد خبر: ۶۲۹۶۵۹
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
رییس سازمان چای کشور گفت: تاکنون بالغ بر ۱۸۴ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شده است.

حبیب جهانساز در گفت و با میزان درباره آخرین وضعیت برداشت چای از مزارع چای کشور اظهار کرد: از ایتدای برداشت چای تاکنون بالغ بر ۱۸۴ میلیارد تومان از مطالبات مربوط به چین اول (پایان اردیبهشت ۹۹) به حساب چایکاران واریز شده است.
 
وی افزود: مطالبات مربوط به خرداد ماه ۹۹ نیز در روز‌های آتی با به چایکاران پرداخت می‌شود.
 
رییس سازمان چای کشور با اشاره به خرید ۵۴ هزار تن برگ سبز چای گفت: براساس خرید این میزان چای سبز بالغ بر ۱۲ هزار و ۲۰۰ تن چای خشک تولید می‌شود که نسبت به سال گذشته با رشد ۸ درصدی همراه است.
 
جهانساز تاکید کرد: امسال در مجموع پیش‌بینی می‌شود که ۳۰ هزار تن چای خشک تولید شود که در صورت تحقق این امر ۶۳ هزار تن نیاز کشور از طریق واردات تامین می‌شود.
 
وی افزود:حدود ۵۰۰ هکتار از باغات قدیمی طی سال‌های اخیر به چرخه تولید بازگشتند که تاثیر چشم گیری در تولید چای خواهد داشت.
 
 
رییس سازمان چای کشور گفت: باتوجه به اینکه بخشی از باغات به صورت دیم هستند و به شرایط اقلیمی وابسته است امیدواریم با وقوع بارش‌ها پیش بینی افزایش ۱۰ درصدی تولید در سال جاری محقق شود.
 
جهانساز در مورد استقبال چای ایرانی در داخل کشور گفت: با توجه به کیفیت چای ایرانی و فرآوری چای مرغوب در کارخانه ها، مصرف کنندگان به سمت چای ایرانی روی آورده اند و در سال‌های اخیر مصرف چای ایرانی افزایش یافته است و مشکلی از بابت فروش چای ایرانی وجود ندارد.
 
وی در خصوص قیمت چای ایرانی گفت: هر کیلو چای به صورت عمده در کارخانجات به طور متوسط ۳۰ هزار تا ۴۰ هزار تومان فروخته می‌شود و حداکثر قیمت چای ممتاز با بسته بندی کیلویی ۷۰ هزار تومان فروخته می‌شود.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *