صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

اتباع خارجی از هفته آینده با مدارک قانونی و گواهی‌سلامت می‌توانند وارد کشور شوند

۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹:۴۹
کد خبر: ۶۲۹۴۲۸
دسته بندی‌: سیاست ، مجلس و دولت
دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت کرونا با بیان اینکه دو هزار و پانصد نفر اتباع خارجی با مجوز خروج و مراجعت از کشور خارج شدند اما با شیوع کرونا فعلاً امکان بازگشت پیدا نکرده‌اند، گفت: اتباع خارجی با مدارک، گواهی سلامت و پر کردن فرم‌های خوداظهاری می‌توانند از هفته آینده وارد کشور شوند.
حسین قاسمی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به تعداد اتباع خارجی‌ که با مجوز در دوران شیوع کرونا از ایران خارج و تاکنون امکان ورود به کشور را نیافته‌اند، اظهار داشت: بر اساس برآورد‌های فعلی حدود ۲ تا ۲ هزار و ۵۰۰ نفر اتباع خارجی هستند که با مجوز خروج و مراجعت از کشور خارج شدند اما با شیوع کرونا فعلاً امکان بازگشت پیدا نکرده‌اند. 
 
وی افزود: عمده این اتباع خارجی از اقشار کارگران کارگاه‌ها، دانشجویان، طلاب، همسران زنان ایرانی و بیماران هستند که با روادید مختص خود در کشور حضور داشتند.

قاسمی تصریح کرد: برابر هماهنگی‌های به‌عمل آمده میان دستگاه‌های متولی در مرز و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مقرر شد با توجه به ضرورت بررسی وضعیت سلامت اتباع خارجی، این افراد با گواهی سلامت مورد تأیید و پر کردن فرم‌های خوداظهاری و سایر مدارک قانونی از هفته آینده  وارد کشور شوند.
 
دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت کرونا در عین حال تصریح کرد: برابر تصمیمات، با توجه به اتمام مهلت روادید‌های صادره اتباع خارجی مشمول جریمه نشده و روادید آن‌ها برای یک دوره دیگر به صورت اتوماتیک تمدید می‌شود.
 
 
انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *