صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

ادارات دولتی، اراضی واگذار شده در قالب قرارداد‌ها را بررسی کنند

۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹:۳۷
کد خبر: ۶۲۸۲۲۷
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
رییس کل دادگستری استان قم گفت: ادارات دولتی باید با دقت کلیه اراضی که در قالب قرارداد‌هایی به اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار شده بررسی و چنانچه طرح‌های مورد نظر شروع و اجرایی نشده اند فوراً قرارداد‌ها فسخ و اراضی را به بیت المال بازگردانند.

- حجت الاسلام والمسلمین مظفری در اولین جلسه شورای سیاستگذاری حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و طبیعی استان قم عنوان کرد: هرچند بعضاً ادارات در اجرای قانون با مشکلاتی، چون کمبود نیرو و اعتبار مواجه هستند؛ اما این مجوزی برای کوتاهی مدیران نیست و لذا مدیران باید با جدیت و مصمم‌تر از قبل و با استفاده از تمام توان و ظرفیت‌های قانونی از ورود خسارت به هر نحوی به بیت المال جلوگیری کنند.

رییس کل دادگستری استان قم با بیان اینکه بهترین اقدام در این راستا پیشگیری است، گفت: روسا و مدیران ادارات مربوطه باید وقت و توجه بیشتری به این مقوله داشته باشند و دستگاه قضایی نیز کاملاً پشتیبانی قانونی و حمایت لازم را در این زمینه خواهد داشت.

وی در ادامه عنوان کرد: ادارات دولتی باید با دقت کلیه اراضی که در قالب قرارداد‌هایی که به اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار شده بررسی و چنانچه طرح‌های مورد نظر شروع و اجرایی نشده اند فوراً قرارداد‌ها فسخ و اراضی را به بیت المال بازگردانند و جلوی سوء استفاده گرفته شود و دستگاه قضایی در این خصوص مطالبه گری کرده و در صورت کوتاهی برخورد قضایی خواهد کرد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین غریب یکی از اولویت‌های مهم این شورا را مقابله با پدیده زمین خواری و کوه خواری و ... در استان قم دانست و گفت: قانون وظایف همه دستگاه‌های اجرایی را معین کرده و لذا قانون برای همه فصل الخطاب است و این مدیران ادارات هستند که باید با اجرای دقیق و به موقع قوانین از پدیده زمین خواری جلوگیری کرده و جلوی دست اندازی به بیت المال و انفال را بگیرند.
 
بیشتر بخوانید:


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *