صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

یک کارشناس مسائل بین‌المللی: این دور از گفت‌وگوهای بغداد - واشنگتن را باید معامله نامید

۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵:۳۹
کد خبر: ۶۲۸۱۴۵
دسته بندی‌: سیاست
کارشناس مسائل بین‌المللی با اشاره به آغاز روند مذاکرات به اصطلاح راهبردی واشنگتن - بغداد گفت: با توجه به حضور ۲۰ ساله بی‌ثمر و مداخله‌گرانه رژیم آمریکا در عراق و عدم تحقق وعده‌هایشان در این کشور، به نظر می‌رسد باید نام این دور از گفت‌وگوها را به‌جای مذاکره، معامله نامید.
حسین کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به آغاز روند مذاکرات به اصطلاح راهبردی واشنگتن - بغداد گفت: با توجه به حضور ۲۰ ساله بی‌ثمر و مداخله‌گرانه رژیم آمریکا در عراق و عدم تحقق وعده‌هایشان در این کشور، به‌نظر می‌رسد باید نام این دور از گفت‌وگوها را به‌جای مذاکره، معامله نامید. 

وی افزود: آمریکایی‌ها مسلماً در این مذاکرات به اصطلاح راهبردی، دنبال این هستند که هیچ امتیازی ندهند و امتیازات بسیاری از عراق دریافت کنند.
 
کارشناس مسائل بین‌المللی تأکید کرد: آمریکایی‌ها سیستم‌شان در مذاکره از همان نگاه‌شان در نظام سلطه سرچشمه گرفته است، لذا درصدد هستند با تصویب قوانین و قرارداد‌های امنیتی باب میل خود، زمینه‌های باقی ماندن خود در این کشور را فراهم سازند. 
 
کنعانی‌مقدم با بیان اینکه هدف آمریکا در عراق، نابود کردن تشیع است، تصریح کرد: عراقی‌ها باید در این دور از مذاکرات، زمانی برای خروج نیروهای آمریکایی تعیین کنند در غیر این‌صورت تجزیه عراق و تقویت داعش  را تجربه خواهند کرد. 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *