صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

کارشناس مسائل غرب آسیا: مذاکره آمریکا با عراق برای دیکته مطالبات واشنگتن به بغداد است

۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷:۰۵
کد خبر: ۶۲۷۸۴۳
دسته بندی‌: سیاست
کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه مذاکره آمریکا با عراق، دیکته مطالبات از سوی واشنگتن به بغداد است، گفت: طبعاً آمریکایی‌ها در این مذاکرات شرکت نکرده‌اند که درباره خروج‌شان چیزی بشنوند بلکه درباره چگونگی ماندن خود بحث خواهند کرد.
محمدصادق کوشکی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به آغاز مذاکرات راهبردی آمریکا با عراق از امروز، اظهار داشت: آمریکایی‌ها دنبال این هستند تا هم‌زمان با تشکیل دولت جدید در عراق، از همین ابتدا بتوانند دیدگاه‌ها و خواسته‌های خود را به این کشور تحمیل کنند.

وی با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها به‌نوعی دنبال محکم کردن جای پای خود در عراق هستند، افزود: این مذاکره قطعاً یک‌طرفه است و آمریکا خواهان تحمیل مطالبات خود به‌طرف عراقی است و آن‌ها می‌خواهند از همه اهرم‌های فشار استفاده کنند تا طرف عراقی مجبور شود همه خواسته‌های‌شان را بپذیرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران تصریح کرد: طبعاً آمریکایی‌ها در این مذاکرات شرکت نکرده‌اند که درباره خروج‌شان چیزی بشنوند بلکه درباره چگونگی ماندن خود بحث خواهند کرد و هر اتفاقی که بیفتد تعداد بیشتری از نیرو‌ها و امکانات خود را در عراق نگه می‌دارند.

کوشکی عنوان کرد: در حقیقت مذاکرات راهبردی آمریکا با عراق، دیکته مطالبات از سوی آمریکا به‌طرف عراقی‌هاست و این‌طور نیست که دو طرف متوازن مشغول دادوستد امتیازات باشند.
 

برچسب ها: محمدصادق کوشکی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *