صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

پرداخت تسهیلات کرونایی ۱۶ تا ۴۰ میلیونی به بنگاه‌های اقتصادی

۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱:۰۱
کد خبر: ۶۲۷۲۶۲
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی دریافت تسهیلات برای بنگاه‌های اقتصادی که بین ۱۶ تا ۴۰ میلیون وام دریافت می‌کنند را منوط به ارائه یک ضامن و سفته اعلام کرد.
- شیوع بیماری کرونا در ماه‌های پایانی سال گذشته بسیاری از واحد‌های اقتصادی را متضرر کرد.

بسیاری از فعالان اقتصادی برای فروش اجناس خود در ایام عید سرمایه گذاری کردند، اما با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و هشدار مسئولان برای کاهش تردد‌های غیر ضروری با کاهش فروش مواجه شدند و این موضوع مشکلات فراوانی را برای بازپرداخت بیمه، مالیات و دستمزد نیروی کار ایجاد کرد.
در همین راستا دولت با وعده‌هایی برای حمایت از بخش اقتصادی اقدام به تدوین بسته حمایتی از مشاغل و کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا کرد.

به گفته منصوری، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی طبق برآورده‌های صورت گرفته حدود ۲ میلیون ۳۰۰ هزار بنگاه اقتصادی از بیماری کرونا زیان دیدند که از این تعداد یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد کد بیمه دارند.

وی تصریح کرد: از ۶ میلیون جمعیت شاغل در بنگاه‌های اقتصادی ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بیمه هستند و ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بیمه نیستند، اما این به صورت جداگانه مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

بر این اساس وزارت کار برای ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر اعتباری بالغ ۴۹ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته که به گفته منصوری ۴۴ هزار میلیارد آن محقق شده است.

همچنین بنا بر اعلام وزارت کار به هر فرد شاغل بیمه در بنگاه‌های اقتصادی ۱۲ میلیون تومان وام با بهره ۱۲ درصد پرداخت می‌شود و بنگاه‌هایی که بنابر دستور تعطیل شدند مثل سینما‌ها و رستوران‌ها به ازای هر نفر کارگر ۱۶ میلیون تومان با سود ۱۲ درصد دریافت می‌کنند.

رانندگان خویش فرما  نیز که تعداد آن‌ها ۶ میلیون نفر برآورد شده است مشمول وام ۵ میلیون تومانی هستند.

به گفته معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: کارفرما‌هایی که پیامک دریافت کردند در سامانه کارا باید ثبت نام کنند تا مشمول دریافت وام ۱۲ درصدی شوند.

منصوری با بیان اینکه تاکنون ۲۲۸ هزار واحد در سامانه برای دریافت تسهیلات ثبت نام کردند، عنوان کرد: به دنبال ایجاد شرایطی برای تسهیل در ارائه وام به واحد‌های اقتصادی هستیم به همین منظور بنگاه‌های اقتصادی که زیر ۱۶ میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کنند نیاز به ضامن ندارند و چک و سفته کافی است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال دریافت تسهیلات برای بنگاه‌های اقتصادی که بین ۱۶ تا ۴۰ میلیون وام دریافت می‌کنند را منوط به ارائه یک ضامن و سفته اعلام کرد.

به گفته این مقام مسئول بانک‌ها موظف هستند تسهیلات مورد نیاز را طی یک هفته به متقاضیان پرداخت کنند و نحوه باز پرداخت این تسهیلات در  ۲۴ قسط و دوره تنفس ۳ ماه و از مهر ماه خواهد بود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال از ثبت نام ۲۲۸ هزار واحد اقتصادی برای دریافت تسهیلات خبر داد و گفت: این تسهیلات از شنبه هفته آینده پرداخت خواهدشد.
 
گفتنی است؛ این طرح مشمول دست فروش‌ها نیز می‌شود به گونه ای که شغل آن‌ها به واسطه حضور در نمایشگاه‌های مقطعی با کد رهگیری قابل تایید باشد.
 
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز در صفحه رسمی خود در فضای مجازی از ارائه وام ۱۲ درصدی برای حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا خبر داد و نوشت:"فوری و مهم معاون توسعه، کارآفرینی و اشتغال وزارت کار خبر داد افراد متقاضی مشمول معرفی شده به بانک از شنبه وام تسهیلات ۱۲ درصدی #کرونا را دریافت می‌کنند. "


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *