صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

سانسور در شبکه‌های اجتماعی به سود آمریکا صدای روسیه را هم درآورد

۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵:۰۱
کد خبر: ۶۲۵۷۳۴
نماینده دائم روسیه در سازمان امنیت و همکاری اروپا از آنچه سانسور هوشمند در فیس‎بوک، توئیتر، گوگل و یوتیوب در جهت سیاست های آمریکا خواند انتقاد کرد و گفت: این رسانه‌ها مدعی آزاد بیان و حقوق انسانها هستند.

- «الکساندر لوکاشویچ» در یک نشست اینترنتی در واکنش به سانسور چند رسانه روسی ازجمله کانال تلویزیونی کریم-۲۴، نیوز فرونت و آنا نیوز در یوتیوب گفت: فیس بوک، یوتیوب و گوگل اخیرا از سیستم آزادی کامل به کنترل سخت بر جریان اطلاعات و سانسور رسانه‌های نامطلوب از نظر آمریکا روی آورده‌اند.

نماینده روسیه در سازمان امنیت و همکاری اروپا گفت: ۱۵ سال پیش که فیس بوک، یوتیوب و گوگل کار حضور گسترده در پهنه اطلاعاتی و جذب مشترکان را آغاز کردند، دشوار می‌شد تصور کرد که با گذشت زمان این شرکت‌ها از آزادی کامل به سیستم کنترل سخت بر جریان اطلاعات و سانسور رسانه‌های دیگر اندیش روی آورند.

وی ادامه داد: روز ۲۰ ماه می، یوتیوب که در واقع تحت کنترل آمریکا است، حساب کاربری کانال «کریم-۲۴» و دو خبرگزاری روسی آنانیوز و نیوز فرونت را بی هیچ دلیلی مسدود کرد و در نتیجه هزاران نفر از مشترکان این رسانه ها از دسترسی به فیلم های ویدئویی آنها محروم شدند.

به گفته این مقام روس، کانال تلویزیونی کریم-۲۴ یکی از رسانه های معروف در شبه جزیره کریمه است و بر روی آن در یوتیوب، نشست ستاد مبارزه با کرونا در کریمه پخش می شد.

نماینده روسیه در سازمان امنیت و همکاری اروپا با انتقاد از این اقدام یوتیوب خاطرنشان کرد: یوتیوب درحالی که شعارهایی در حمایت از دمکراسی و آزادی بیان می دهد به پاکسازی عرصه اینترنتی و دمکراسی از نوع آمریکایی روآورده است.

وی تصریح کرد: این سیاست، نقض آشکار تعهدات بین‌المللی برای تامین شرایط دسترسی آزاد و بیطرفانه به اطلاعات و آزادی رسانه ها و آزادی بیان است. در واقع موضوع سانسور مستقیم در ابعاد جهانی مطرح است.

/انتهای پیام/

ایرنا



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *