صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

بررسی یک شایعه؛ آیا بالگردی، برای مهار آتش جنگل‌های کشور، اعزام نشد؟

۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸:۲۲
کد خبر: ۶۲۵۵۲۳
معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر چگونگی فعالیت بالگرد‌ها در مناطق آتش سوزی را تشریح کرد.

- چند روزی است که خبر آتش سوزی مراتع ۴ استان در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود. در برخی از این مطالب، ادعا می‌شود که بالگرد‌های هلال احمر در محل حادثه حضور ندارند و مردم با تجهیزات سنتی وبدون حضور مسئولان در حال خاموش کردن آتش هستند، اما به گفته معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، ۳ بالگرد به طور مداوم در این مناطق در حال امدادرسانی هستند.

محمد باقر محمدی در گفت‌وگو با میزان گفت: آتش سوزی‌های گسترده در مراتع کشور از هفتم خرداد ماه در چندین استان آغاز شد.

وی افزود: ۳ فروند بالگرد هلال احمر به عنوان دستگاه پشتیبان با ستاد نیرو‌های مسلح و سازمان منابع طبیعی در حال خدمترسانی هستند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اظهار کرد: تاکنون بالگرد‌های ما ۳۳ پرواز در استان‌های بوشهر، خوزستان، لرستان و کهگیلویه و بویر احمد انجام داده اند که فعالیت در منطقه خائیز استان کهگیلویه و بویر احمد ادامه دارد.
وی درباره نیروی انسانی هلال احمر در مناطق آسیب دیده ادامه داد: ۱۴۹ نیروی امدادی و عوامل سایر نهاد‌ها با بالگرد‌ها جا به جا شده اند.

محمدی درباره انتقال مصدومین با بالگرد گفت: در این مدت، یک نفر مصدوم با بالگرد از محل حریق به مراکز درمانی منتقل شده است.

این مسئول جمعیت هلال احمر افزود: بیش از ۴ هزار و ۱۰۰ کیلوگرم محموله امدادی اعم از مواد غذایی و آب برای عوامل حاضر در صحنه، در این چند روزه با بالگرد‌ها جابه جا شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *