صفحه نخست

هفته قوه قضاییه

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

صفحات داخلی

چشم امید ۱۲۴ زندانی استان بوشهر برای بازگشت به آغوش خانواده

۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰:۰۱
کد خبر: ۶۲۲۷۷۴
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر گفت: ۱۲۴ زندانی جرائم غیر عمد با ۴۲۰ میلیارد و ۱۵۰ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال بدهی در انتظار نگاه مهربانانه و گلریزان مردم برای رهایی و بازگشت به آغوش خانوده‌های خود هستند.

سید قاسم طباطبایی مهر در گفت‌و‌گو با میزان، با اعلام این خبر که  ۱۲۴ زندانی جرائم غیر عمد در انتظار نگاه مهربانانه و گلریزان مردم برای رهایی و بازگشت به آغوش خانوده‌های خود هستند، بیان کرد: از این شمار زندانی جرائم غیر عمد در استان بوشهر ۹۸ نفر بدهکار مالی، ۲۴ نفر بابت مهریه و نفقه و ۲ نفر نیز به دلیل دیه بدهکار و در حبس به سر می‌برند.


مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر گفت: براساس بررسی‌های به عمل آمده هشت نفر از زندانیان جرائم غیر عمد استان بوشهر دارای بدهی ۱۰ تا ۱۵، ۱۱ نفر ۱۵ تا ۲۰ ، ۱۱ تن ۲۰ تا ۲۵، ۲ نفر ۲۵ تا ۳۰، چهار نفر ۳۰ تا ۳۵، هشت نفر ۳۵ تا ۴۰، ۲۴ نفر ۴۰ تا ۵۰، پنج نفر ۵۰ تا ۶۰، پنج نفر ۶۰ تا ۷۰ و هشت نفر ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان هستند.

وی یادآور شد: سال گذشته با همت خیران و نیکوکاران استان بوشهر ۱۰۸ زندانی جرائم غیر عمد با ۵۵ میلیارد و ۹۹۰ میلیون ریال بدهی آزاد شدند.

طباطبایی تصریح کرد: با تلاش ستاد دیه استان بوشهر سال گذشته از مبلغ کل بدهی زندانیان جرائم غیر عمد ۳۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال با گذشت شاکیان، ۱۲ میلیارد ریال از سوی ستاد دیه به صورت بلاعوض و ۲۵ میلیارد ریال در قالب وام و ۲۱۲میلیارد و ۲۹۰ میلیون ریال از سایر منابع پرداخت شده‌است.

مدیرکل زندان‌های استان بوشهر گفت: با توجه به شرایط خاص پیش آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت اصل فاصله‌گذاری اجتماعی امسال برخلاف سال‌های گذشته هیچ جشن گلریزانی در استان بوشهر برگزار نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هرچند امسال جشن گلریزان برگزار نمی‌شود اما نیکوکاران و خیران می‌توانند کمک‌های خود را با استفاده از شماره حساب بانک ملی ۰۱۰۵۵۲۳۸۴۱۰۰۵، شماره کارت مجازی ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۵۳۸۰۷۲ به نام ستاد مردمی دیه استان بوشهر واریز کنند و در این کار خیر مشارکت داشته باشند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *