صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

شرایط ویژه‌ مجلس یازدهم برای عضویت نمایندگان در کمیسیون‌ها

۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲:۰۱
کد خبر: ۶۲۱۱۸۵
دسته بندی‌: سیاست ، مجلس و دولت
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه در دوره جدید مجلس شرایط ویژه‌ای برای حضور نمایندگان در کمیسیون‌ها اتخاذ شده است، گفت: نمایندگان مجلس یازدهم براساس یک رتبهبندی از سوابق و تجربیات در کمیسیون‌های مجلس به کار گرفته خواهند شد.
اسدالله عباسی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به فرآیند جدید تقسیم بندی نمایندگان در کمیسیون‌های مجلس گفت: در دوره جدید مجلس شرایط ویژه‌ای برای حضور نمایندگان در کمیسیون‌ها ایجاد شده است.
 
وی تصریح کرد: پیرو این موضوع نمایندگان متناسب با سابقه و رشته تحصیلی مربوطه در کمیسیون‌ها به کار گرفته خواهند شد.
 
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سوابق، رشته تحصیلی و سایر فعالیت‌های یک نماینده در یک رشته امتیاز بندی شده و نهایتاً نتیجه درخواست آن نماینده برای حضور در کمیسیون مربوطه به وی اعلام می‌شود.
 
عباسی تاکید کرد: امیدواریم طی این اقدام کمیسیون‌های مجلس فعالیت ویژهای در بررسی مسائل کشور داشته و خروجی این موضوع موجب تقویت مجلس شود.
 
روایت یک پایان ، یک آغاز
اسدالله عباسی پیش تر درباره برگزاری اختتامیه مجلس دهم به خبرنگار میزان گفت: مجلس دهم در تاریخ ۳۱ اردیبهشت به فعالیت خود پایان می‌دهد، البته هیئت رییسه این مجلس تا تاریخ ۶ خرداد جلسات خود را پیرو هماهنگی‌های لازم برگزار خواهد کرد.

سخنگوی هیئت رییسه مجلس همچنین درباره زمان افتتاحیه مجلس یازدهم تاکید کرد افتتاحیه مجلس یازدهم نیز در تاریخ ۷ خردادماه برگزار خواهد شد.

محل افتتاحیه
عباسی این را هم گفت که محل افتتاحیه مجلس یازدهم، محل فعلی مجلس شورای اسلامی خواهد بود و اخباری مبنی بر برگزاری این افتتاحیه در سالن اجلاس سران صحت ندارد.

غیبت مهمانان خارجی و حضور
عباسی در ادامه درباره حضور میهمانان خارجی در افتتاحیه مجلس یازدهم گفت که از هیچ مقام خارجی در افتتاحیه مجلس یازدهم دعوت به عمل نیامده است، اما مقامات و مسؤلان ارشد داخلی در این مراسم حاضر خواهند شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *