صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

ابراهیمی: بیشترین لطمه را از بی‌عدالتی کشتی خورده‌ام/ ترسی از رقابت ندارم، بی‌قانونی ترسناک است

۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵:۰۱
کد خبر: ۶۲۰۵۴۷
قهرمان وزن ۹۲ کیلوگرم کشتی آزاد آسیا گفت: یکی از نفراتی هستم که بیشترین لطمه را از بی‌قانونی و بی‌عدالتی کشتی خورده‌ام.

محمدجواد ابراهیمی در گفت‌وگو با میزان، درباره چرخه جدید انتخابی تیم‌های ملی کشتی اظهار داشت: فدراسیون کشتی با طراحی این چرخه امید را در دل بسیاری از جوانان و خانواده کشتی زنده کرد. برقراری و ایجاد عدالت مهم‌ترین مطالبه جامعه کشتی است.

وی ادامه داد: البته در گذشته هم تقریباً چنین فرایندی را داشتیم، اما اگر واقعاً اجرايی شود طرح بسیار خوبی است. تمام کارشناسان‌ در خصوص این طرح نظر داده‌اند و ما هم از آن استقبال می‌کنیم. چنین طرحی باعث ایجاد انگیزه برای تمام جوانانی که پشت خط مانده‌اند می‌شود تا با امید بیشتری کار را دنبال کنند، چون می‌دانند در صورت تلاش و پشتکار شانس رسیدن به دوبنده تیم ملی و رقابت با بزرگان کشتی را خواهند داشت. من سال‌ها از بی‌قانونی و بی‌عدالتی لطمه خورده‌ام و این چرخه اتفاق بسیار خوبی است البته به شرط آنکه ضمانت اجرایی داشته باشد.

*دوست داشتم بعد از کسب مدال جهانی تغییر وزن بدهم

قهرمان وزن ٩٢ کیلوگرم کشتی آزاد آسیا در پاسخ به این سوال که با توجه به عدم احتمال برگزاری مسابقات جهانی در سال ٢٠٢٠ آیا تصمیمی به تغییر وزن و حضور در وزن ٩٧ کیلوگرم که المپيکی است دارد یا نه، عنوان کرد: اگر مسابقات جهانی در سال جاری برگزار نشود حتماً تغییر وزن می‌دهم. دوست داشتم بعد از کسب یک مدال جهانی تغییر وزن بدهم، اما با ین تفاسیر دیگر فرصتی نیست و در صورت صلاحدید مربیان و کادرفنی به ٩٧ کیلوگرم می‌روم.

ابراهیمی در خصوص اینکه با توجه به چرخه جدید باید از پایین‌ترین سطح رقابت را آغاز کند، گفت: مشکلی از این بابت ندارم و از هر مرحله‌ای که لازم باشد کار را آغاز خواهم کرد. هدفم مشخص است و برای رسیدن به آن از هر مانعی عبور خواهم کرد.

*رقابت در ۹۷ کیلو سخت و البته جذاب می‌شود

وی در پاسخ به این سوال که حضور نفراتی مانند محمدیان، کریمی، یزدانی و شعبانی رقابت را در ٩٧ کیلوگرم سخت می‌کند، افزود: رقابت سخت و البته جذاب می‌شود؛ من هم ترسی از این بابت ندارم. امیدوارم هر کشتی‌گیری که شایسته‌تر است صاحب دوبنده تیم ملی شود. من ترسی از رقابت ندارم بلکه این بی‌قانونی است که ترسناک است چون هر قدر زحمت می‌کشی نتیجه نمی‌گیری.

قهرمان وزن ٩٢ کیلوگرم کشتی آزاد آسیا تصریح کرد: کشتی ورزشی بی رکورد است و مشخص نیست چه کسی به تیم ملی می‌رسد به خصوص اینکه شرایط برای تمام مدعیان این وزن برابر است. من هم تلاشم را می‌کنم تا مانند سال‌های گذشته خودم را ثابت کنم. اکنون هم روزی دو نوبت، صبح و بعدازظهر تمریناتم را پیگیری می‌کنم.

ابراهیمی در پایان یاد آور شد: از فدراسیون کشتی تشکر می‌کنم که با طراحی این چرخه امید را به بسیاری از کشتی‌گیران بازگرداند. با این حساب تمام کشتی‌گیران، حتی آنهایی که در شهرهای دورافتاده تمرین می‌کنند این امید را دارند تا به تیم ملی برسند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *