صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

فواید و فضایل دعاى روز چهاردهم ماه مبارک رمضان

۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰:۱۸
کد خبر: ۶۱۸۹۱۷
یک کارشناس علوم قرآنی گفت: گناهان ما علاوه بر آثار دنیوی عواقب اخروی نیز دارد. غضب الهی نسبت به بندگان در دنیا عموما همان بلا‌یای طبیعی و یا فردی است، از سیل و زلزله گرفته تا بیماری‌های گوناگون و گا‌ها همه‌گیر، در روایات آمده است هر چه گناهان متفاوت‌تر باشد بلا‌یای نازل شده از سوی پروردگار نیز متفاوت خواهد بود.

- ناصر حمزه نژاد در گفت‌وگو با پیرامون دعای روز چهاردهم ماه مبارک رمضان گفت: در دعای روز چهاردهم ماه مبارک رمضان مضمونی بلند و ارزشمند نهفته است، در متن این دعا آمده: «اللهمّ لا تؤاخِذْنی فیهِ بالعَثراتِ واقِلْنی فیهِ من الخَطایا والهَفَواتِ ولا تَجْعَلْنی فیه غَرَضاً للبلایا والآفاتِ بِعِزّتِکَ یا عزّ المسْلمین، خدایا مؤاخذه نکن مرا در ایـن روز به لغزش‌ها و درگذر از من در آن از خطا‌ها وبیهودگی‌ها وقرار مده مرا در آن نشانه تیر بلا‌ها وآفات اى عزت دهنده مسلمانان».

وی پیرامون مضمون دعای روز چهاردهم ماه مبارک رمضان ابراز کرد: در این دعا یک رویکرد ارزشمند مطرح شده است و بنده از خداوند می‌خواهد او را به علت گناهان مرتکب شده مواخذه نکند، زیرا گناهان غضب الهی را به همراه دارد، در سوره بقره آیه ۲۸۶ آمده است: «لَا یُکَلِّفُ اللَّهُ نَفْسًا إِلَّا وُسْعَهَا ۚ لَهَا مَا کَسَبَتْ وَعَلَیْهَا مَا اکْتَسَبَتْ ۗ رَبَّنَا لَا تُؤَاخِذْنَا إِنْ نَسِینَا أَوْ أَخْطَأْنَا ۚ رَبَّنَا وَلَا تَحْمِلْ عَلَیْنَا إِصْرًا کَمَا حَمَلْتَهُ عَلَى الَّذِینَ مِنْ قَبْلِنَا ۚ رَبَّنَا وَلَا تُحَمِّلْنَا مَا لَا طَاقَةَ لَنَا بِهِ ۖ وَاعْفُ عَنَّا وَاغْفِرْ لَنَا وَارْحَمْنَا ۚ أَنْتَ مَوْلَانَا فَانْصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْکَافِرِینَ، خدا هیچ کس را تکلیف نکند مگر به قدر توانایی او، نیکی‌های هر کس به سود او و بدیهایش نیز به زیان خود اوست. پروردگارا، ما را بر آنچه به فراموشی یا به خطا کرده‌ایم مؤاخذه مکن. بار پروردگارا، تکلیف گران و طاقت فرسا که بر پیشینیان ما نهاده‌ای بر ما مگذار. پروردگارا، بار تکلیفی فوق طاقت ما بر دوش ما منه، و بیامرز و ببخش گناه ما را، و بر ما رحمت فرما، تنها آقای ما و یاور ما تویی، پس ما را بر گروه کافران یاری فرما».


برچسب ها: ماه مبارک رمضان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *