صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

پرتاب موفق ماهواره نظامی ایران حاصل زحمات ۴۰ ساله کشورمان است

۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰:۴۶
کد خبر: ۶۱۷۳۲۱
کارشناس ارشد روابط بین‌الملل پرتاب موفق ماهواره نظامی ایران را حاصل زحمات ۴۰ ساله کشورمان دانست و گفت: این دستاورد مهمی برای نظام جمهوری اسلامی ایران است که بدون کمک عوامل خارجی انجام شد.

محسن پاک آیین در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به پرتاب موفق اولین ماهواره نظامیایران بیان کرد: این اقدام حاصل ۴۰ سال زحمت پس از انقلاب اسلامی در حوزه هوافضاست که با حضور نیرو‌های داخلی و بدون کمک عوامل خارجی انجام شد و یک اتفاق و دستاوردی مهم برای انقلاب اسلامی ایران است.

وی بیان کرد: ما امروز در جمع ۱۰ کشور پرتاب کننده ماهواره در جهان هستیم و این ظرفیت را داریم که همان گونه که در باشگاه انرژی هسته‌ای دنیا عضو شدیم در باشگاه فضایی جهان هم عضو شویم و مقدمات این کار در حال فراهم شدن است.

سفیر پیشین ایران در آذربایجان با بیان اینکه ۵۸ کشور در باشگاه فضایی جهان عضو هستند و تنها ۱۰ کشور قادر به پرتاب ماهواره است گفت: این حرکت بزرگ و باعث افتخار مردم ایران و حاصل توجه به فرامین و رهنمود‌های مقام معظم رهبری است و نشان داد که تحریم‌های ظالمانه علیه ایران اثر نداشته و همانطور که در حوزه‌های دفاعی و انرژی هسته‌ای موفق بودیم در حوزه هوافضا هم موفق هستیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *