صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

رسیدگی به ۱۰ هزار پرونده معوق در دادگستری استان یزد

۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷:۵۴
کد خبر: ۶۱۶۹۱۶
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
رییس کل دادگستری استان یزد گفت: در ۱۱ ماهه گذشته، کاهش قابل توجه ورودی پرونده و رسیدگی به حدود ۱۰ هزار پرونده معوق از فعالیت‌های شاخص دادگستری استان یزد است.

- غلامعلی دهشیری در دیدار با مدیر کل صدا و سیمای مرکز یزد با اشاره به سفر ریاست قوه قضاییه به استان در سوم بهمن سال گذشته گفت: این سفر یک روزه، سفر پر خیر و برکتی برای استان و دستگاه قضا بود و مصوبات خوبی را به همراه داشت.

 
رییس کل دادگستری استان یزد با تقدیر از همراهی صدا و سیمای مرکز یزد در پوشش رسانه‌ای این سفر با تمام ظرفیت و توان خود گفت: امیدواریم این همراهی، همکاری و صداقت در ادامه استمرار داشته باشد.
 
وی با بیان اینکه صدا و سیما مکمل دستگاه قضا در اجرای عدالت و احیای حق است، افزود: علیرغم محدودیت‌های دستگاه قضا در اطلاع رسانی، صدا و سیما به عنوان حلقه ارتباطی موثر می‌تواند در دیده شدن فعالیت‌های این دستگاه و مردمی شدن آن موثر باشد.
 
دهشیری با اشاره به ارتباط خوب دستگاه قضا با رسانه‌های استان تصریح کرد: قطعا تا آنجا که مقدور باشد در اطلاع رسانی اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.
 
رییس کل دادگستری استان یزد با تقدیر از روحیه مردمی مدیران صدا و سیمای مرکز یزد گفت: این روحیه سبب تغییر نگاه مردم استان نسبت به عملکرد صدا وسیما شده است.
 
 
وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور و چالش‌های ناشی از آن گفت: صدا و سیمای استان با تولید برنامه و تهیه محتوا، پوشش خبری گسترده فعالیت‌های دولتی و مردمی در کنار کادر درمان و بهداشتی، نیرو‌های مسلح و مجموعه‌های خیرین و مردمی استان در مقابله و مدیریت این بیماری خوش درخشید.
 
دهشیری در ادامه مردمی کردن فعالیت‌های دستگاه قضا استان یزد را از اولویت‌های دادگستری در سال جهش تولید اعلام کرد و بیان داشت: در این راستا سلسله نشست‌های مدیران قضایی با حضور نخبگان و اقشار جامعه و با هدف ارتقاء سرمایه اجتماعی، استماع ایده و دیدگاه‌ها، تبیین دستاوردها، موانع و مشکلات در دستور کار قرار گرفت و نخستین جلسه آن با توجه به اوضاع کرونایی و پسا کرونایی کشور با حضور اصناف و بازاریان برگزار شد که مصوبات خوبی را به همراه داشت.
 
رییس کل دادگستری استان یزد با اشاره به تحول عظیم صورت گرفته در ۱۱ ماهه گذشته در دادگستری استان اظهار داشت: با بهره گیری از ظرفیت مدیران جوان در این مجموعه شاهد کاهش قابل توجه ورودی، مختومه، مانده و پرونده‌های مسن بوده‌ایم و کاهش ورودی از طریق یک سری فعالیت‌های غیر قضایی و مدیریتی صورت گرفته است.
 
وی افزود: رسیدگی به حدود ۱۰ هزار پرونده معوق از دیگر فعالیت‌های شاخص دادگستری استان بود که از اقدامات جهادی کارکنان دستگاه قضایی استان است و این امر تنها با برنامه ریزی و همت جهادی در دوران تحول دستگاه قضا امکان پذیر بود.
 
دهشیری با بیان اینکه اوقات دادرسی در برخی از شعب ۷ روزه شده است، افزود: البته بحران کرونا این روند را کند کرد لذا سعی کرده‌ایم ضمن دورکاری در این ایام و برگزاری جلسات بصورت ویدئو کنفرانس و با ارتباط گیری با بدنه موثر جامعه و رفتن به سمت شناسایی مشکلات، چالش‌ها را کاهش دهیم.
 
وی افزود: تشکیل دو شعبه ویژه حل اختلاف صلحی در حوزه صنعت و معدن با حضور افراد خوشنام این حوزه در شهرک صنعتی و پیگیری تشکیل یک شعبه شورای صلحی در اتاق اصناف از جمله برنامه‌های دستگاه قضا استان جهت افزایش روند صلح و سازش و کاهش پرونده‌های ورودی است.
 
رییس کل دادگستری استان یزد بر لزوم توجه به پیوست و رسالت تبلیغ و تبیین رسانه در جهت فرهنگسازی از طریق تولید برنامه تاکید کرد و افزود: دستگاه قضا آمادگی دارد تا سهم صدا و سیما از بند چ ماده ۳۷ قانون احکام دائمی برنامه توسعه کشور را از طریق سازمان بازرسی استان پیگیری کند.
 
در این نشست که قائم مقام و معاونین دادگستری استان یزد نیز حضورداشتتند از مدیر کل، قائم مقام، معاونین و روابط عمومی صدا و سیمای مرکز یزد به پاس تلاش در پوشش رسانه‌ای سفر ریاست قوه قضاییه و همکاری در برنامه‌های هفته قوه قضاییه با اهدای لوح سپاس، تقدیر شد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *