صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

بازگشت ۶ واحد تولیدی به چرخه تولید و اشتغال ۳۵۰ نفر با تلاش دستگاه قضایی استان یزد

۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰:۰۸
کد خبر: ۶۱۶۱۹۹
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
رییس کل دادگستری استان یزد با اشاره به سال جهش تولید و لزوم اقدامات جدی تمام دستگاه‌ها گفت: با تلاش دستگاه قضایی به موضوع و مشکلات ۶ کارخانه و شرکت تولیدی رسیدگی شده است و با راه اندازی مجدد این شرکتها، زمینه اشتغال مستقیم بیش از ۳۵۰ نفر در مرحله نخست فراهم خواهد شد.

غلامعلی دهشیری در گفت‌وگو با میزان، درخصوص نامگذاری سال ۹۹ به سال جهش تولید توسط رهبر معظم انقلاب بیان کرد: راهبرد هوشمندانه رهبر معظم انقلاب در سنوات اخیر، تمرکز بر مسائل اقتصادی و بطور اخص چهار سال متوالی بر موضوع تولید است تا حربه‌های دشمن در زمینه تحریم و ایجاد تنگنا‌های معیشتی را خنثی نمایند.

رییس کل دادگستری استان یزد تصریح کرد: عناوین سال برای جای گرفتن در سربرگ مکاتبات و چاپ بنر و کار‌های تبلیغاتی انتخاب نمی‌گردد، بلکه باید با نگاه عمیق مدیریتی و طرح‌های ابتکاری و خلاقانه در مسیر نهادینه سازی شعار سال و اجرائی نمودن آن گام برداشت.

وی دوران کنونی قوه قضاییه را دوران تحول مجموعه قضایی ذکر کرد و بیان داشت: با شروع به کار یک مجلس انقلابی و پای کار در کنار قوه قضاییه جهادی و مردمی و پرکار، می‌توان به چرخ‌های توسعه ایران اسلامی، سرعت بخشید.

دهشیری درباره تسهیل فرایند و شرایط تولید و سرمایه گذاری گفت: باید قوانین دست و پاگیر در زمینه تولید، اصلاح گردد و راه برای هرگونه سرمایه گذاری و تولید و اشتغال تسهیل گردد. اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی در استان یزد نگاه حمایتی نسبت به پرونده‌های واصله به دبیرخانه ستاد دارند و به طور معمول تلاش می‌کنند تا موانع تولید و اشتغال را به حداقل ممکن برسانند.

رییس کل دادگستری استان یزد یادآور شد: باید به سمت شناسایی و اصلاح قوانین دست و پا گیر حرکت کرد تا فکر و ذهن سرمایه گذار و کارآفرین، درگیر برخی از مسائل غیر ضروری نگردد.

وی ادامه داد: تاکنون به موضوع و مشکلات ۶ کارخانه و شرکت تولیدی، رسیدگی شده است؛ این شرکت‌ها که در زمینه تولید محصولات فولادی، صنایع بسته بندی، طراحی و تولید محصولات زینتی و فراورده‌های گوشتی فعالیت داشته‌اند هر یک بنا به دلایلی از جمله بدهی‌های بانکی، عدم وجود سرمایه در گردش و یا اختلاف در موضوع واگذاری زمین از چرخه تولید بازمانده بودند که پس از بررسی دقیق شرایط این شرکت‌ها و استماع نظر مدیران و وکلای شرکت‌ها و همچنین نظر نمایندگان بانک‌های مرتبط با پرونده این شرکتها، فرصت‌هایی در قالب مساعدت‌های مالی، تسهیلات بانکی و امهال وام‌های آن‌ها در اختیار آن‌ها قرار گرفت تا زمینه بازگشت این شرکت‌ها به چرخه تولید فراهم گردد.

رییس کل دادگستری استان یزد خاطرنشان کرد: با راه اندازی مجدد این شرکتها، زمینه اشتغال مستقیم بیش از ۳۵۰ نفر در مرحله نخست و بیش از ۵۰۰ نفر در مراحل بعدی و شروع به کار فاز‌های آتی این شرکت‌ها فراهم خواهد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *