صفحه نخست

هفته قوه قضاییه

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

صفحات داخلی

تمرکز بر اصلاح نظام بانکی گام مهمی در تحقق راهبرد «جهش تولید» است

۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴:۲۲
کد خبر: ۶۱۳۸۸۴
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تمرکز بر اصلاح نظام بانکی را گام مهمی در تحقق راهبرد جهت تولید دانست و گفت: طبق آمار سال گذشته در حوزه کشاورزی، صنعتی و ... شاهد رونق بودیم و لازم است بر همان پایه بر تکیه بر توان داخلی و دانش، اولویت دادن به شرکت‌های دانش بنیان و رفع موانع تولید تلاشمان را مضاعف کنیم.

مجید انصاری در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به راه‌های تحقق راهبرد «جهش تولید» گفت: با توجه به شرایط اقتصاد کشور و اقتصاد جهانی جهش تولید اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده و تغییرات عمده‌ای پیش آمده است.

وی گفت: ما در سال گذشته علی رغم محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های بین‌المللی و محدودیت منابع تامین بودجه و هزینه‌های عمومی کشور و محدودیت در صادرات کالا‌ها با برنامه ریزی خوب به طور نسبی سال رونق تولید را شاهد بودیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: طبق آمار سال گذشته در حوزه تولید کشاورزی یا صنعتی و ... شاهد رونق بودیم که لازم است بر همان پایه بر تکیه بر توان داخلی و دانش، اولویت دادن به شرکت‌های دانش بنیان و رفع موانع تولید تلاشمان را مضاعف کنیم و گام‌های بلندی بر داریم.

انصاری مبارزه با فساد، شفاف سازی و اصلاح روش‌های کار در مبادی اصلی اقتصاد کشور را مثل امور مالیاتی، بانکی و گمرکات، اعطای مجوز‌ها و تسهیل فضای کسب و کار، از موارد رفع موانع تولید دانست و گفت: قدم‌های مثبتی در این باره در سال گذشته برداشته شد، اما برای جهش تولید باید بلندتر و جدی‌تر برداشته شود.

وی تمرکز بر اصلاح نظام بانکی که از موانع جدی تولید است را گام مهمی در تحقق شعار جهش تولید دانست و درباره واگذاری تصدی‌گری‌های دولتی اظهار داشت: خوشبختانه این روز‌ها شاهد هستیم این کار با سرعت بیشتر انجام می‌شود از جمله واگذاری سهام شستا، اصلاحات انجام شده در نظام بانکی، واسپاری بنگاه‌داری بانک‌ها به بخش خصوصی و خروج بانک‌ها از حوزه بنگاه‌داری، تقویت بازار‌های مالی و بورس.

انصاری با بیان اینکه دولت تلاش کند مبادی فرار مالیاتی را کاهش دهد افزود: هدایت مالیات به سمت تولیدات صادرات محور و تولید و فعالیت‌های خرد انجام گیرد و  از سویی دستگاه‌های نظارتی باید تمرکز و هماهنگی بیشتر داشته باشند و ضمن اینکه اعمال نظارت کارآمد می‌کنند از موازی کاری و فلج کردن کارهای اجرایی فاصله بگیرند و نظارت روزآمد باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *