صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

فعالیت اداره معاضدت قضایی در 17 مجتمع قضایی تهران

۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۷:۰۸
کد خبر: ۶۱۳۷۵
دسته بندی‌: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: قربانیان از فعالیت ادارات معاضدت قضایی در 17 مجتمع قضایی در تهران خبر داد و گفت: 15 دادسرا نیز در انتظار تشکیل این مراکز هستند.
«محمد قربانیان» در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی در خصوص آخرین وضعیت فعالیت مراکز معاضدت قضایی در تهران اظهار کرد: در حال حاضر در 17 مجتمع قضایی تهران، اداره مرکز معاضدت قضایی وجود دارد و 15 دادسرا نیز در انتظار فعالیت مراکز معاضدت قضایی است.

وی با بیان اینکه مشاوره‌ها پس از بررسی مدارک متقاضیان در دادسراها یا مجتمع‌ها ارائه می‌شود، گفت: در معاضدت قضایی 2 کار عمده صورت می‌گیرد و تقریبا در هر مرکز 5 وکیل و مشاور وجود دارد که خدمات معاضدتی به متقاضیان ارائه می‌کنند و پس از بررسی مدارک، راهکارهایی برای موارد کیفری یا حقوقی بیان می کنند.

قربانیان با اشاره به اینکه وکلا حق تبلیغ خود در مجتمع های قضایی را ندارند، افزود: اشخاصی که مشکل حقوقی دارند و توان گرفتن وکیل را ندارند، در دادسراها یا مجتمع‌های قضایی می‌توانند، وکیل رایگان اختیار کنند.

وی از برخورد با وکلا و مشاوران معاضدتی متخلف خبر داد و تصریح کرد: اگر وکلا و مشاورانی که در این مراکز وجود دارند، نظم مقرر شده و یا خطوط قرمز را رعایت نکنند و اگر کار خود را تبلیغ کرده و یا کارت تبلیغاتی بدهند برخورد جدی با آنها صورت خواهد گرفت و این افراد زیر ذره بین هستند تا تخلفی نکنند.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *