صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

اقلیت‌های قومی؛ قربانیان خاموش کرونا در انگلیس

۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴:۴۲
کد خبر: ۶۱۳۳۲۵
اقلیت های قومی، آسیایی تبارها و سیاهپوستان در انگلیس بخش عمده قربانیان بیماری کرونا را در این کشور تشکیل می دهند.
به گزارش گروه بین الملل ؛ عدم انتشار اطلاعات در مورد تلفات ناشی از «کرونا» در میان سیاه پوستان، آسیایی تبار‌ها و اقلیت‌های قومی سبب شد تا پارلمان این کشور در مورد مخاطرات این اقدام که به خطر افتادن جان افراد بیشتری را به دنبال خواهد داشت، هشدار دهد.

به گزارش گاردین، سیاستمداران و گروه‌های فشار در مورد عدم انتشار آمار تلفات اقلیت‌های قومی بر اثر ابتلا به کرونا در انگلیس هشدار دادند.

براساس آمار‌ها شمار بیماران کرونایی بدحال اقلیت‌های قومی و کارکنان اقلیت قومی قربانی کرونای بخش درمان و بهداشت به حدی افزایش یافت که در نهایت دولت انگلیس با انجام تحقیقات در مورد دلایل تاثیر بیشتر کرونا بر این قشر موافقت کرد.

بررسی‌های جدید در انگلیس نشان می‌دهد اقلیت‌های قومی در این کشور به شکل قابل ملاحظه‌ای بیش از دیگران تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته اند. اما هنوز آماری در این زمینه ارائه نشده است.

بررسی‌های گاردین نشان می‌دهد از ۵۳ نفر از کارکنان سرویس سلامت همگانی انگلیس که تاکنون بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند، ۶۸ درصد از اقلیت‌های قومی بودند.
 

بیماران آسیایی تبار و سیاه پوستان همواره بخش عمده‌ای از بیماران بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های انگلیس را تشکیل می‌دادند. براساس بررسی انجام شده در سال ۲۰۱۱، این افراد به رغم دربرگرفتن ۱۴ درصد جمعیت انگلیس، ۳۳.۶ درصد بیماران مبتلا به ویروس را در این کشور را به خود اختصاص داده اند. وضعیت برای آسیایی تبار‌ها در این مورد از سیاهپوستان بدتر بوده است.

در مورد کرونا نیز همین نسبت‌ها صادق است. از شروع بیماری کرونا در انگلیس ۲۳ کارمند بخش سرویس بهداشت همگانی انگلیس با اصالت فیلیپینی جان خود را از دست دادند.

از سوی دیگر گزارش‌ها از نگرانی در مورد افزایش تلفات پنهان در انگلیس در پی امتناع بیماران انگلیسی از مراجعه به بیمارستان در پی شیوع گسترده کرونا حکایت دارد.

تاکنون ۱۰۳۰۹۳ نفر در انگلیس به کرونا مبتلا شده و ۱۳۷۲۹ نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند.

برچسب ها: انگلیس کرونا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *