صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

چه کنیم تا در روز‌های کرونایی چاق نشویم؟

۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲:۵۶
کد خبر: ۶۰۸۰۰۱
در روز‌هایی که شیوع ویروس کرونا به یک بحران در جهان تبدیل شده است و خانواده‌ها برای پیشگیری از ابتلا به آن، خانه‌نشین شده‌اند، مساله اضافه وزن و کم‌تحرکی یکی از چالش‌هایی است که کارشناسان ورزشی و تغذیه، راهکار‌هایی برای رفع این چالش ارائه داده‌اند.

به گزارش گروه فضای مجازی ، با شیوع ویروس کووید ۱۹ در کشور، پزشکان و متخصصان بهداشتی، قرنطینه خانگی را مهمترین و نخستین راهکار برای پیشگیری از گسترش و ابتلا به این ویروس توصیه کردند.

گزیده‌ای از صحبت‌های پروین روغنی کارشناس تغذیه، درخصوص روزهای کرونایی و کم‌تحرکی خانواده‌ها به نقل از خبرگزاری ایرنا را در ادامه می‌خوانید:

در این روزها که با بحران شیوع کرونا مواجه شده‌ایم و پزشکان و متخصصان بهداشتی توصیه بسیاری در خصوص در خانه ماندن مردم دارند،ضمن اینکه تعادل و توازن در مصرف تغذیه از اهمیت دوچندانی برخوردار شده است، بلکه کم‌تحرکی نیز می‌تواند مزید بر علت شود و اضافه وزن را به همراه داشته باشد.

استفاده ۶ تا ۱۱ سهم نان و غلات، ۲ تا ۴ سهم میوه و ۳تا ۵ سهم سبزی، ۲ سهم شیر و گوشت و لبنیات، اندازه استاندارد مصرف مواد غذایی است و چنانچه بیش از این میزان مصرف شود، خطر اضافه وزن وجود دارد.

کم‌تحرکی باعث می‌شود تا غذاهای پرکالری سوزانده نشود و به انباشت چربی در بدن منجر شود.

با توجه به همزمانی روزهای خانه‌نشینی مرم با تعطیلات نوروز و وجود تنقلاتی نظیر آجیل، گز و شیرینی، توصیه می‌شود تا از مصرف این مواد خوراکی تا حد امکان پرهیز و میوه جایگزین آن شود.

در خصوص مصرف نان نیز باید تا می‌توان از نان سبوس‌دار استفاده کرد و تنوع غذایی غلات نیز رعایت شود.

مردم می‎توانند نیاز به ویتامین‌ها را از مواد غذایی بگیرند به طور مثال با مصرف مرکبات و سبزی جعفری نیاز به ویتامین c خود را تامین کنند، با مصرف میوه و سبزی از جمله گل‌کلم و گوجه فرنگی ویتامین A و با مصرف زرده تخم مرغ و شیر نیاز خود به ویتامین D را تامین کنند.

با انجام نرمش‌های ساده به ویژه برای کودکان و نوجوانان ضمن جلوگیری از اضافه وزن می‌توان زمینه شادی و نشاط را در خانه‌ها فراهم کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *