صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

شروع بارش‌ها از ابتدای فروردین ۹۹ / احتمال وقوع سیلاب در مناطق غربی کشور

۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۰:۰۱
کد خبر: ۶۰۷۰۰۱
دسته بندی‌: اقتصاد ، اقتصاد ایران
مدیرکل دفتر مدیریت بحران شرکت مدیریت منابع آب ایران از افزایش میزان بارش ها در روز‌های آتی خبر داد.
سیف اله اقا بیگی مدیرکل دفتر مدیریت بحران شرکت مدیریت منابع آب ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد با اشاره به احتمال بارش و وقوع سیل در برخی از مناطق کشور اظهار کرد: مطابق پیش بینی‌های سازمان هواشناسی در اواخر هفته شاهد افزایش نزولات جویی دراستان‌های غربی، جنوب غربی و شمال غربی هستیم.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران شرکت مدیریت منابع آب ایران تصریح کرد: نزدیک به ۱۵۰۰ کیلومتر لایروبی رودخانه در اکثر استان‌های کشور، با توجه به اولویت در مناطق حادثه خیر به منظور عبور سیلاب بازگشایی شده است.

وی افزود:برخی از مناطق نیازمند دیواره سازی و ایجاد دایک‌ها بود و همین منظور نزدیک به ۸۰ کیلومتر دیواره سازی در مناطق سیل خیر صورت گرفته است.

اقابیگی عنوان کرد: حجم قابل توجهی از ذخائر مخزن‌ها برای مهار سیلاب در نظر گرفته شده و بخشی از منابع آب در سد‌ها در پایین دست و در زمان‌های متفاوت رها سازی شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران شرکت مدیریت منابع آب ایران ابراز کرد: این اقدامات از یک ماه گذشته آغاز شده است و تیم‌های عملیاتی با آمادگی حداکثر به دنبال ارائه خدمات هستند.

وی افزود: تهیه اطلاعات و اطلاع رسانی به نهاد‌های ذی ربط و همکاری مردم برای پرهیز از نزدیک شدن به حریم رودخانه‌ها و جابجایی تجهیزات از مناطق حادثه خیز به منظور جلوگیری از خسارت صورت گرفته است.

اقابیگی بیان کرد:جمع اقدامات همه دستگاه‌های ذی ربط می‌تواند منجر به شکل گیری همکاری موثر و مفید باشد و تجربه بارش‌های اخیر بدون تلفات بار دیگر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به گفته وی؛ قالب استان‌های کشور از ماه فروردین با بارش‌های با شدت و ضعف متفاوت برخودار خواهند شد و استان لرستان، فارس، خوزستان و آدربایجان غربی در معرض بارش‌های فراوان هستند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران شرکت مدیریت منابع آب ایران تصریح کرد:همکاری مردم در سیلاب‌های اخیر برای کاهش تلفات بلایایی طبیعی نقش کلیدی دارد که خوشبختانه ارتباط خوبی میان اقدامات دولتی و مشارکت‌های مردمی به وجود آمده است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *