صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

مجموعه مقالات دایرة المعارف قرآن پژوهی به روسی منتشر شد

۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰:۰۱
کد خبر: ۶۰۳۹۹۳
مجموعه مقالات دایرة المعارفی قرآن پژوهی با حمایت بنیاد ابن سینا و همکاری مرکز مطالعات موزه مردم شناسی سنت پترزبورگ،توسط انتشارات صدرا چاپ و منتشر شد.

به گزارش ، انتخاب و گردآوری مجموعه مقالات توسط حسین فتح الله ذوقی همکار پژوهشی بنیاد و ترجمه این مقالات از سوی دکتر بوریس نوریک، همکار ارشد علمی انستیتو شرقشناسی صورت گرفته است.

بازبینی و ویراستاری علمی این اثر نیز توسط دکتر ایلشاد نصیراف (استاد و پژوهشگر انستیتو فلسفه آکادمی علوم روسیه) و یفیم رزوان (مدیر بخش آسیای میانۀ موزه انسان‌شناسی و قومشناسی کنست کامرا وابسته به آکادمی علوم روسیه ـ پیترزبورگ) صورت گرفت.

این اثر مجموعه‌ای ازمقالات دایرة المعارفی است و به بررسی جایگاه قرآن در فرهنگ اسلام می‌پردازد و شامل اطلاعات پایه و معتبر و اصیلی است که در حوزه مباحث قرآنی به اسلام شناسان و قرآن پژوهان عرضه می‌شود.

مباحثی نظیر تفسیر، تاویل، ترجمه، تحدی، اعجاز قرآن و موضوعات عرفانی و فلسفی از منظر شناختی و تاریخی در این اثر مورد بررسی قرار می‌گیرند.

گفتنی است چاپ و انتشار آثار قرآنی از جمله پروژه‌های محوری بنیاد ابن سینا محسوب می‌شود که با توجه به نیاز جامعه دانشگاهی روسیه به مباحث علمی قرآن و با هدف ترویج و معرفی معارف قرآن، صورت می گیرد.

 

اثر مذکور از سری "قرآنی" بوده و تاکنون بیش از ۳۰ اثر در این سری چاپ و منتشر شده است که از آن جمله می‌توان به آثاری نظیر "گونه شناسی قصه های قرآن:واقع نما ،نمادین، اسطوره ای"، نوشته ابوالقاسم حسینی ژرفا،"حول القرآن" اثر آیت الله تسخیری ،"علوم قرآنی" اثر محمد هادی معرفت ،"قرآن در اسلام" اثر علامه طباطبایی،"قرآن شناخت" اثر بهاالدین خرمشاهی و "قرآن و پیامبر" در اشعار کلاسیک روسیه اثر ناظم الدیراوی اشاره کرد.

/انتهای پیام/

 


برچسب ها: روسیه کتاب

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *