صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

روز ۱۲ فروردین از مصداق‌های بارز مردمی بودن نظام است

۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰:۱۸
کد خبر: ۶۰۳۱۷۸
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مردمی بودن نظام، دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی است، گفت: روز ۱۲ فروردین یکی از مصداق‌های بارز تجلی مردمی بودن نظام است.
حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به روز ۱۲ فروردین بیان داشت: اصولا نظام اسلامی، مردمی و جمهوری است لذا برای اتکا به مردم، رای و رضایت آنها مهم است و این رضایت حرف اول را می‌زند، به همین خاطر امام راحل نوع نظام را در ابتدای انقلاب به رای مردم گذاشتند. 
 
وی ادامه داد: در فرودین سال ۵۸، یک همه پرسی از مردم صورت می‌گیرد که شما چه نوع نظامی را می‌خواهید؛ جمهوری اسلامی آری یا نه؟

 مصباحی مقدم خاطر نشان کرد: طی این ۴۱ سال گذشته این مبنا یعنی مردمی بودن نظام داوم داشته و باید تا استقرار حکومت امام زمان (عج) نیز ادامه یابد. کم اهمیت ندارد که رهبری نظام توسط مردم انتخاب می‌شود منتها ۲ درجه‌ای یعنی توسط خبرگان منتخب مردم، این نشان دهنده اهمیت مردم در نظام است.
 
بیشتر بخوانید: 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  با بیان اینکه مردمی بودن نظام، دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی است، گفت: روز ۱۲ فروردین یکی از مصداق‌های بارز تجلی مردمی بودن نظام است. 
 
وی تصریح کرد: جوانان بایدبدانند قبل از انقلاب این انگلیس و آمریکا بودند که پادشاه و نخست وزیر ما را انتخاب می‌کردند و درارتش ما نفوذ داشتند و ۴۶ هزار مستشار نظامی آمریکایی در ایران حضور داشت؛ الحمدلله همه این‌ها تمام شد و سالهاست این نظام روی پای خود ایستاده است و بر ملت و اراده خویش تکیه کرده است و باید این روند با تلاش جوانان در سال‌های آینده ادامه یابد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *