صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

علت محبوبیت «حاج قاسم» از نظر فرمانده سابق سپاه

۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷:۲۹
کد خبر: ۵۹۶۰۰۳
دسته بندی‌: سیاست ، دفاعی و مقاومت
فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیةالله‌الاعظم گفت: بنابر دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی، امروزه محور اصلی ادامه مسیر انقلاب و تحقق بیانیه گام دوم، نسل جوان کشور است.

به گزارش گروه سیاسی ، به نقل از خبرگزاری دفاع‌مقدس، سردار «محمدعلی جعفری» فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیةالله الاعظم امروز در همایش ملی «دختران امام» اظهار داشت: خوشحالم که امروز در چهل و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی در حضور جوانان و نوجوانان انقلابی دهه ۸۰ هستم. عشق و علاقه مردم به راه مقاومت، با شهادت حاج قاسم سلیمانی نمایان شد و این امر نمایش بزرگ قدرت بود که توسط ملت ما و ملت‌های منطقه به تصویر کشیده شد.

وی افزود: ما در راه انقلاب و در عرصه‌های مختلف فرهنگی و علمی، شهدای زیادی داشته‌ایم و نتیجه همه آن‌ها امروزه در قالب انقلاب اسلامی نمود پیدا کرده است. خدا را شاکریم که این مسیر با وجود کمبود‌ها و مشکلات به خوبی در حال طی شدن است.

فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیةالله تصریح کرد: این جمع و حرکت‌هایی که در میان جمعیت جوان کشور در حال انجام است، مصادیقی از ادامه مسیر انقلاب به دست جوانان است. اکنون انقلاب ما از گام اول عبور کرده و در حال ورود به گام دوم هستیم؛ لازمه این مسیر، آگاهی از اتفاقاتی است که در گام اول رخ داده و در گام دوم نیز قرار است، رقم بخورد.

وی با بیان اینکه دشمنان کشور تلاش زیادی برای ایجاد ناامیدی‌های سیاسی در سالگرد پیروزی انقلاب داشتند، افزود: شهادت سردار سلیمانی معادلات دشمن را به هم ریخت. شهید سلیمانی همچون دیگر شهدا، عاشق اسلام و جهاد در این مسیر بود و ۴۰ سال از عمر مفید خود را صرف جهاد در این مسیر کرد. امنیت بخش‌های مختلف کشور به‌ویژه مناطق جنوب شرقی، مدیون مجاهدت‌های این شهید بزرگوار و همرزمانش است.

جعفری با تأکید بر اینکه امروزه ادامه و تکمیل مسیر انقلاب به دست جوانان است، گفت: تربیت جوانان مؤمن و انقلابی، فتح‌الفتوح انقلاب است. بر اساس دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی، بزرگترین سرمایه انقلاب اسلامی، شما جوانان مؤمن و از خود گذشته هستید.

وی بیان کرد: علت محبوبیت حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدا، داشتن ویژگی از خودگذشتگی بود؛ چرا که این خصلت، افراد جهادگر را از دیگران جدا می‌کند.

فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیةالله با بیان اینکه اکنون جهاد در راه خدا تنها به معنای جنگ در این مسیر نیست، اظهار داشت: امروزه جهاد مورد نیاز کشور، مرتبط با جامعه است و اولویت ما نیز جهاد فرهنگی و اجتماعی در گام دوم انقلاب است.

جعفری گفت: ما از تهدیدات دفاعی و امنیتی عبور کرده‌ایم، اما تهدیدات نرم فرهنگی، سیاسی و اقتصادی همچنان باقی است. یکی از تفاوت‌های جنگ نرم با جنگ سخت آن است که علاوه بر دشمن خارجی، دشمن داخلی نیز کشور را تهدید می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب در دیدار با دانشجویان فرمودند «بیانیه گام دوم انقلاب از چهار عظمت شامل عظمت انقلاب اسلامی، عظمت دستاورد‌های ۴۰ ساله انقلاب، عظمت پیش‌ رو و چشم‌انداز انقلاب و نقش نیرو‌های جوان در رسیدن به این چشم‌انداز تشکیل می‌شود».

فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیةالله گفت: امروز نسل جوان باید این نقش و راه رسیدن به چشم‌انداز انقلاب را پیدا کند و این مسیر تنها با مجاهدت به نتیجه می‌رسد.

جعفری با بیان اینکه سوال نسل جوان این است که برای تحقق گام دوم انقلاب باید چه اقدامی انجام دهند، تصریح کرد: جهاد در این مسیر سه ویژگی دارد و آن عبارت است از اخلاص در عمل برای خدا، جهاد همراه با تلاش و سخت‌کوشی و در نهایت باید بدانیم که کار جهادی در عرصه‌های فرهنگی و سیاسی، همواره دارای دشمنان و مخالفانی است.

وی با بیان اینکه خواسته رهبر معظم انقلاب از جوانان این است که «جوانان باید محور حرکت بزرگ اجتماعی کشور برای رسیدن به جامعه و تمدنی اسلامی باشند»، گفت: در این راستا باید یک حرکت بزرگ اجتماعی توسط مردم شکل گیرد.

جعفری گفت: همان‌طور که مردم در هشت سال جنگ تحمیلی نقش‌آفرینی کردند، امروز نیز باید در جنگ نرم اقتصادی، سیاسی و فرهنگی نقش‌آفرینی کنند. رهبر معظم انقلاب اسلامی در حال دعوت از مردم برای قیام به عدالت و رسیدن به چشم‌انداز انقلاب هستند. چشم‌انداز انقلاب نیز به معنای نابودی فساد، ظلم و برقراری عدالت است.

فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیةالله عنوان کرد: به گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی «مرحله سوم انقلاب، اسلامی شدن دستگاه‌های نظام است»؛ به معنای آن‌که برخی از دستگاه‌های کشور هنوز اسلامی نیست و نابودی فساد اجتماعی و سیاسی به معنای اسلامی شدن دستگاه‌هاست.

وی با بیان اینکه شما جوانان نقش محوری در جامعه برای تحقق یک حرکت اجتماعی را دارید، گفت: نقش امروز جوانان در گام دوم انقلاب بسیار پیچیده‌تر از ۴۰ سال گذشته است و لازمه این مسیر، افزایش آگاهی‌های سیاسی است.

جعفری در پایان یادآور شد: امروزه جوانان می‌توانند با تشکیل هسته‌های چند نفره و به شکل آتش به اختیار، به فعالیت‌های فرهنگی، علمی و اجتماعی بپردازند و این خواسته رهبر معظم انقلاب اسلامی از نسل جوان است.


برچسب ها: محمدعلی جعفری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *