صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

چگونه از ویروس‌ کرونا در امان بمانیم؟

۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲:۰۱
کد خبر: ۵۹۵۹۴۸
کروناویروس‌ها خانواده بزرگی از ویروس‌ها هستند که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری‌های شدیدتری همچون سارس و مرس را شامل می‌شود. هنوز برای درمان ویروس کرونا دارویی کشف نشده است، اما با راهکار‌هایی می‌توانید آن را کنترل کرد.

به گزارش گروه فضای مجازی ، مهدی ابراهیمی، عضو هیأت علمی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی درباره درمان کرونا با گیاهان دارویی توضیحاتی به شرح زیر ارائه کرد:

*هیچ منبع علمی تاثیر مستقیم گیاهان دارویی ضد ویروس بر عوامل بوجود آورنده کرونا را تایید نکرده است.

*این امکان وجود دارد که استفاده از گیاهان دارویی و مواد غذایی موثر در تقویت سیستم ایمنی بدن و ضد ویروس بتوانند در جلوگیری از ابتلاء افراد به این بیماری تاثیرگذار باشند.

*مهم‌ترین مواد غذایی که تاثیر ضد ویروس آن توسط مطالعات آزمایشگاهی و بالینی نیز به اثبات رسیده است، می‌توان به انیسون یا بادیان رومی اشاره کرد.

*برخی از میوه‌های خانواده مرکبات از جمله نارنگی و گریپ فروت نیز به دلیل داشتن گروه مهمی از ترکیبات ثانویه تحت عنوان لیمونوئید‌ها دارای اثرات ضد ویروس هستند.

*گیاه دارویی با نام مارچوبه نیز به دلیل داشتن ساپونین‌های استروئیدی از جمله گیاهان ضد ویروس به حساب می‌آید.

*استفاده از نوعی میوه منحصر به فرد بنام نونی با نام علمی Morinda citrifolia نیز بدلیل تقویت سیستم ایمنی بدن و کمک به درمان عفونت ممکن است در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های عفونی مانند کرونا موثر باشد.

*سیب و کیوی نیز در بهبود کارکرد سیستم ایمنی بدن تاثیر بسزایی دارند.

*میوه تمشک قرمز نیز به دلیل داشتن کافئیک اسید، علاوه بر خواص آنتی اکسیدانی، تعدیل کننده سیستم ایمنی و ضد التهاب نیز است.

*مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین B۶، ویتامین D و ویتامین E نیز سهم بسزایی در بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن دارد و ویتامین C نیز که به میزان بسیار بالایی در میوه عناب یافت می‌شود، به عنوان فاکتور ساخت کلاژن، کارنیتین و انتقال دهنده‌های عصبی برای کارکرد سیستم ایمنی بدن ضروری است.

*یافتن راهی برای درمان بیماری‌های واگیر از جمله کرونا همواره بسیار دشوار، زمان بر و پر هزینه است، اما توجه به نکات بهداشتی و مشورت با متخصصین تغذیه برای استفاده هوشمندانه از مواد غذایی در راستای بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن قطعا کم هزینه ترین، و کم خطرترین راه برای در امان ماندن از تبعات سنگین این قبیل از بیماری‌ها است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *