صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

هراس غول‌های بزرگ دنیای فناوری از کرونا

۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴:۰۱
کد خبر: ۵۹۵۷۷۹
شیوع ویروس کرونا در چین ضرری جبران‌ناپذیر به اقتصاد چین وارد کرده است و در این میان صنعت تکنولوژی این کشور نیز با مشکلاتی عمده مواجه شده است. البته این زیان اقتصادی تنها متوجه کمپانی‌های چینی نیست و بسیاری از بزرگان فناوری دنیا تحت تأثیر این وضعیت قرار گرفته‌اند تا جایی که شاهد تعطیلی و بسته شدن دفاتر این غول‌های فناوری در چین هستیم.

به گزارش گروه فضای مجازی ، شیوع ویروس مرگبار و مرموز جدیدی به نام "ویروس کرونا" که آغاز آن در شهر "وواهان" چین بوده، ضرری جبران‌ناپذیر به اقتصاد این کشور وارد کرده است. در این میان بسیاری از بزرگان فناوری دنیا تحت تأثیر این وضعیت قرار گرفته‌اند.

گزارشی از تعطیلی و بسته شدن دفاتر غول‌های فناوری در چین را به نقل از روزنامه ایران را می‌خوانید:

کمپانی‌های اپل، سامسونگ، مایکروسافت، تسلا و گوگل همه کارخانه‌های تولیدی و همچنین فروشگاه‌های خود را در چین تعطیل کردند و تقریباً همه فعالیت‌های خود را به تعویق انداختند. گوگل پا را از این نیز فراتر گذاشته و عنوان کرده است که به‌منظور محافظت از سلامت کارکنانش حتی دفاتر خود در هنگ‌کنگ و تایوان را نیز تعطیل کرده است.

آمازون هم که یکی از بزرگترین شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی و تولیدکنندگان محصولات هوشمند در جهان به شمار می‌رود در رویداد سالانه کنگره جهانی موبایل بارسلونا شرکت نخواهد کرد.

در شرایط فعلی، کمپانی فناوری ایسوس نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا نمی‌تواند گوشی ROG Phone II خود را بموقع در اختیار آن‌ها قرار بدهد و البته زمان مشخصی را هم برای پایان این وقفه اعلام نکرده است.

یکی‌دیگر از کمپانی‌های عرصه فناوری که در اثر شیوع کرونا برای تولیدات خود با مشکل مواجه شده، تسلا است. البته ایلان ماسک مدیر تسلا تأخیری ۱۰ روزه را برای ساخت خودروی برقی خود با نام تسلا ۳ متصور است. با این حال وی نگران سوددهی خود نیست چراکه کارخانه شانگ‌های هنوز عامل اصلی درآمد‌های این شرکت نیست و انتظار می‌رود این کمپانی با کمک سایر کارخانه‌ها کمبود محصول خود را جبران کند.

از برند‌های چینی که تولید محصولات آن‌ها به تعویق افتاده هم می‌توان به کمپانی‌های اوپو، شیائومی، لنوو و هوآوی اشاره کرد. «نیکول پنگ» یکی از تحلیلگران حوزه آی‌تی گفت: کمپانی‌هایی مانند هوآوی که فعالیت آن‌ها در گوانگ‌دونگ است وضعیت بهتری دارند هرچند درحال حاضر هیچ یک از کمپانی‌های چینی با صددرصد ظرفیت خود فعالیت ندارند. اما کمپانی‌هایی مثل لنوو که برای ساخت قطعات به کمپانی‌های دیگر اتکا دارند بیشترین تأثیر را از وضعیت حال حاضر گرفته‌اند. محصولات فناوری و بازی‌هایی هم که قرار بود در اوایل فوریه به بازار بیاید همگی به تعویق افتاده‌اند. سونی هم اعلام کرده که ویروس کرونا تأثیری منفی بر تولید کارخانه‌هایش داشته است که قطعاتی برای برند‌های اپل و هوآوی و سایر کمپانی‌های فناوری می‌سازند.

ازآنجا که تعداد زیادی از محصولات در چین تولید می‌شوند متخصصان هشدار داده‌اند که درصورت ادامه این روند، در زمینه تولید بخش عمده‌ای از تلفن‌های هوشمند، هدست‌های واقعیت مجازی (VR)، خودرو‌ها و سایر محصولات فناورانه با کمبود مواجه خواهد شد.

شرکت فاکسکان یکی از شرکت‌هایی است که تولید قطعات مختلف را برای آیفون و محصولات هوشمند برعهده دارد، با توجه به شرایط حال حاضر، مجبور شده است وضعیت خود را به حالت نیمه تعطیل دربیاورد.

از یکی دیگر از غول‌های فناوری که با کم کار شدن فاکسکان، نگران محموله‌های خود است می‌توان به فیس‌بوک اشاره کرد. این کمپانی سفارش‌های جدید خود برای هدست واقعیت مجازی Oculus Quest را به‌دلیل وقفه‌ای که در تولید آن در چین ایجاد شده، متوقف کرده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *