صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

بهمن ارک: برای فیلم «پوست» با برادرم کتک کاری کردم/بهرام ارک: سر انتخاب بازیگر اختلاف نظر داشتیم

۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۵:۴۹
کد خبر: ۵۹۵۰۸۹
بهمن ارک، بهرام ارک کارگردانان اثر، جواد قامتی و عاشیق ولی عبدی بازیگران، محمدرضا مصباح تهیه کننده و سایر عوامل فیلم سینمایی پوست در نشست خبری این فیلم حاضر شده و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، نشست خبری فیلم سینمایی «پوست» به کارگردانی بهمن و بهرام ارک در پردیس سینمایی ملت موسوم به کاخ رسانه با اجرای فرزاد حسنی برگزار شد. 

بهمن ارک، بهرام ارک کارگردانان اثر، جواد قامتی و عاشیق ولی عبدی بازیگران، محمدرضا مصباح تهیه کننده و سایر عوامل فیلم سینمایی پوست در نشست خبری این فیلم حاضر شده و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

از جمله نکات جالب توجه این نشست خبری می توان به تشویق اهالی رسانه در نشست خبری این فیلم اشاره کرد. حضور عاشیق عبدی بازیگر این فیلم همراه با سازی که در فیلم می نواخت از جمله حواشی جالب این نشست خبری بود. 

بهرام ارک درباره روایت این فیلم گفت: ما دوست داشتیم بخشی از فرهنگ خود را روایت کنیم و البته مدرنیته هم در کنار فیلم دغدغه ما بوده است، البته ما ابتدا به امر کنار هم به ایده می رسیم و قصدی درباره این نداریم که چه کنیم در قبال ساختار اثر. 

بهمن ارک درباره نوع دکوپاژ اثر گفت: ما زیاد به قاب سینمایی فکر نمی کنیم، ما بیشتر به فکر استعاره دادن در تصاویر هستیم. این چیزی است که ما خواسته ایم و حتی اگر در بخشی می توانستیم تصاویر زیبا ارائه دهیم از آن فرار می کردیم. 

سحر عصر آزاد منتقد این نشست خبری گفت: به نظر من این دو فیلمساز نگاه تازه و اورجینالی دارند که در آثار قبلی هم دیده می شود، فیلم سینمایی پوست اثر منحصر به فرد جشنواره فیلم فجر است، پوست جا خالی سینمای وحشت را پر کرده است.

بهرام ارک درباره ساخت اثری تازه به زبان ترکی گفت: قطعاً ساخت آثار ترکی زبان یا هر زبان دیگری شاید از لحاظ فرهنگی توجیه پذیر باشد اما از لحاظ اقتصادی امیدوارم این فیلم از پس هزینه های خود بر بیاد، اگر این اتفاق بیفتد می توانیم به فیلم بعدی فکر کنیم. 

بامداد افشار درباره جنس موسیقی فیلم سینمایی پوست اظهار کرد: مویسقی این فیلم چند پاره بود، بخشی درباره متن ماجرا بود، بخش دیگر عاشیق ولی عبدی بود که روایت را پیش می برد، از قبل مشخص بود که کار ما در موسیقی سخت است، ما باید موسیقی بین جن و پری را ایجاد می کردیم.

بهمن ارک ادامه داد: ما با بامداد افشار دو بار موسیقی را ساختیم، ما در فیلم از نقاشی های محمد سیاه قلم بهره زیادی گرفتیم، از سویی ریشه یابی به سمت موسیقی شمنیسم داشتیم. من و برادرم برای این فیلم حسابی کلنجار رفتیم و حتی کتک کاری کردیم. 

بهرام ارک درباره انتخاب بازیگران غیر چهره گفت: ما سراغ بازیگرانی رفتیم که ترکی را بدون لهجه حرف بزند، من یک روز جواد قامتی را در یک تئاتر دیدم، البته بهمن با این قضیه مخالف بود، به همین ترتیب من بازیگر مرد را انتخاب کردم و بهمن بازیگر زن فیلم را انتخاب کرد. 

جواد فامتی درباره حضورش در فیلم پوست اضافه کرد: این فیلم اولین فیلم سینمایی من نیست، من سالها در تئاتر تبریز کار کرده ام و خوشبختانه در تبریز به موفقیت های خوبی رسیده ام. شاید من در تهران کمی غریب باشم، من به خودم افتخار می کنم که در چنین فیلمی سهمی داشته ام. 

عاشیق ولی عبدی بازیگر ترک زبان فیلم درباره حضورش در فیلم گفت: من از این گروه تشکر می کنم، این فیلم خیلی لذتبخش و حضور در آن عالی بود، شادی ما شادی ملت است، امیدوارم مردم ما همیشه شاد باشند.

جواد قامتی درباره حضور در فیلم گفت: ما یک روز در سکانس استخر فیلم گرفتیم، یک بار سکانس گرفتیم و نشد و مجبور شدیم در آن سرما بار دیگر فیلمبرداری کنیم. فردای آن روز قرار بود در استخر کلر بریزند و این دو برادر پنج لیتر کلر ریختند که باور کنید نزدیک بود برای این فیلم کور شوم.

بهمن ارک ادامه داد: امیدوارم مسیرمان را در سینما را ترک نکنیم، اما واقعا ما به دنبال اتفاقات تازه هستیم اما واقعا به همکاری در ادامه نیازمند هستیم. ما اظهار نظری اعتقادی در فیلم نکردیم و بیشتر روایت کردیم. 

محمدرضا مصباح درباره تولید فیلم گفت: من از همان ابتدای فیلم در کنار گروه بودم، من برادران ارک را از فیلم حیوان شناختم، وقتی با بهمن حرف زدم و طرحی در ذهن داشت، نهایتا به طرحی اولیه رسید و نهایتا با زمانبندی تعیین شده فیلم ساخته شد، من فیلمساز را انتخاب کردم تا فیلم ساخت شود. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *