صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

لاریجانی درگذشت «آیت‌الله نورالله طبرسی» عضو مجلس خبرگان را تسلیت گفت

۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱:۲۴
کد خبر: ۵۹۴۷۵۹
دسته بندی‌: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی درگذشت «آیت‌الله نورالله طبرسی» نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان را تسیلت گفت.
به گزارش گروه سیاسی ، علی لاریجانی درگذشت «آیت‌الله نورالله طبرسی» نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان و نماینده پیشین ولی‌فقیه در این استان را تسیلت گفت.
 
بسم الله الرحمن الرحیم
اذا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ

ارتحال عالم جلیل القدر و مهذب، آیت الله حاج شیخ نورالله طبرسی، نماینده سابق، ولی فقیه در استان مازندران موجب تاسف و تاثر گردید.

ایشان از همراهان صدیق حضرت امام خمینی (ره) در نهضت اسلامی و قیام ملت علیه رژیم ستمشاهی، از شخصیت‌های موثر در دوران پس از پیروزی انقلاب و یاوری دلسوز برای مقام معظم رهبری در پیشبرد اهداف نظام اسلامی بودند.

آیت الله طبرسی در سالیان عمر پربرکت خویش به گسترش و ترویج معارف قرآن و اهل بیت (ع) و تربیت طلاب علوم دینی اهتمام مجدانه داشتند و در سنگر‌های خدمت به نظام جمهوری اسلامی از جمله نمایندگی، ولی فقیه در استان مازندران، امامت جمعه ساری و نمایندگی مردم شریف این استان در مجلس خبرگان‌رهبری، منشا آثار و اقداماتی ارزنده بودند.

اینجانب ضمن عرض تسلیت این ضایعه به پیشگاه حضرت، ولی عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب، حوزه‌های علمیه، روحانیت معزز، مردم شریف استان مازندران، شاگردان، ارادتمندان و به ویژه اهل بیت مکرم ایشان، برای آن عالم ربانی از درگاه خداوند متعال علوّ درجات و برای بازماندگان صبر و اجر طلب می‌کنم.

 
 
به گزارش میزان، آیت‌الله نورالله طبرسی در سال ۱۳۱۹ در روستای «سوچلما» از توابع «نکا» - مازندران - متولد شد. وی تحصیلات خود را ابتدا در مکتب خانه روستای محل تولدش آغاز کرد سپس در سن ۱۲ سالگی برای تحصیل در علوم حوزوی عازم حوزه آیت‌الله سلطانی شد و پس از فراگیری بخشی از مقدمات طی ۲ سال، به حوزه علمیه قم وارد شد.

در حوزه علمیه قم دروس سطح و خارج را در محضر اساتید برجسته فراگرفت و به درجه اجتهاد رسید. او که بخشی از درس خارج خود را نزد امام خمینی (ره) فرا گرفته بود در زمان مبارزات قبل از پیروزی انقلاب با انتشار اعلامیه‌ها و بیانیه‌ها به حمایت از انقلاب و نهضت امام خمینی (ره) پرداخت.

آیت الله طبرسی پس از پیروزی انقلاب عهده‌دار وظایف سیاسی شد که از جمله آن‌ها نمایندگی، ولی فقیه در ساری و امامت جمعه آن شهر و نمایندگی مردم ساری در مجلس خبرگان رهبری در ادوار سوم، چهارم و پنجم است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *