صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

برگزاری اولین جلسه کارگروه جرایم سایبری و فضای مجازی پژوهشگاه قوه قضاییه با حضور معاون فضای مجازی دادستان کل کشور

۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۹:۰۶
کد خبر: ۵۹۳۴۴۶
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
اولین جلسه کارگروه جرایم سایبری و فضای مجازی پژوهشگاه قوه قضاییه با حضور معاون فضای مجازی دادستان کل کشور برگزار شد.

به گزارش گروه حقوقی‌وقضایی به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه قوه قضاییه اولین جلسه کارگروه جرایم سایبری و فضای مجازی با حضور معاون فضای مجازی دادستان کل کشور و جمعی از اساتید و صاحبنظران در پژوهشگاه قوه قضائیه برگزار شد.

جاویدنیا معاون فضای مجازی دادستان کل کشور در این جلسه بر ضرورت ایجاد فضای امن برای مردم در فضای مجازی، مواجهه عالمانه و دانش محور در رابطه با جرایم و آسیب‌های سایبری و نیاز به اصلاح و تنقیح قوانین و مقررات کشور در مورد فضای مجازی تاکید کرد.

شاطری پور رئیس پژوهشکده حقوق جزا و جرمشناسی پژوهشگاه قوه نیز با اشاره به ضرورت مقابله دانش محور و مبتنی بر پژوهش در مقابله با جرایم و آسیب‌های اجتماعی، افزود: پژوهشگاه برای ایجاد هم‌افزایی علمی و پژوهشی برای حل مسائل و چالش‌های دستگاه قضا در دوران تحول تمامی ظرفیت‌های موجود در کشور را دعوت به همکاری می‌کند.

هم چنین در این نشست از سوی استادان و صاحبنظران حوزه جرایم سایبری مسائل متعدد‌ی از قبیل مسئولیت کیفری جرائم سایبری، نحوه مقابله با جرایم مرتبط با اینترنت اشیاء رمز ارز‌ها و داده‌های عظیم سازوکار‌های شناسایی و تعقیب مجرمین از طریق تراکنش‌های مالی رمز ارز‌های مبتنی بر زنجیره‌های بلوکی به عنوان برخی از موارد پژوهشی مورد نیاز مطرح و بر همکاری و تعامل نهاد‌های مختلف برای شناسایی و پاسخ دهی مناسب به مسائل فضای مجازی تاکید شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *