صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

دفاتر خدمات الکترونیک قضایی نقش مهمی در کاهش اطاله دادرسی دارند

۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲:۵۳
کد خبر: ۵۹۰۹۱۸
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
حجت الاسلام والمسلمین اکبری با بیان اینکه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی نقش مهمی درسرعت بخشی به رسیدگی وکاهش مراجعه به مراجع قضایی دارند گفت:این دفاتر به کاهش اطاله دادرسی اهتمام ویژه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی  رئیس کل دادگستری مازندران در ششمین همایش مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضائی و کارشناسان حقوقی مازندران گفت: ارائه خدمات قضایی به صورت الکترونیک، ایده ارزشمند و نوینی است که با هدف تحول در قوه قضائیه و میل به تحقق دولت الکترونیک راه اندازی شده است بر این اساس دفاتر خدمات الکترونیک قضایی باید نسبت به کاهش اطاله دادرسی و انجام سریع امور قضایی، اهتمام ویژه داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین اکبری بابیان اینکه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی نقش مهمی درسرعت بخشی به رسیدگی و کاهش مراجعه به مراجع قضایی دارند اظهارداشت: دفاتر خدمات قضایی مانند درگاهی که مردم را به دستگاه قضا ارتباط می‌دهند عمل کرده و می‌توانند در کاهش سردرگمی مردم و تسریع در رسیدگی به پرونده‌های قضایی نقش بسزایی داشته باشند و باید از همه ظرفیت خود در جلب رضایت مردم و تسریع در کار استفاده کنند.

عالی‌ترین مقام قضایی استان مازندران بر دلسوزی و رفتار مهربانانه با مردم تاکید کرد و گفت: ازنظر ما دفتری موفق و کارامد است که بهترین رفتار را با مردم داشته باشد، راهنمایی درستی به ارباب رجوع ارائه دهد و دادخواست‌های آن ناقص و برگشتی نباشد، ارباب رجوع را به دردسر نیندازد و بادقت کامل درانجام امور مربوطه به کاهش اطاله دادرسی نیز کمک کند.

رئس کل دادگستری مازندران با تاکید بر ارتقا کمی و کیفی و کارامدی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و دانش حقوقی کارشناسان حقوقی تصریح کرد: جایگاه کارشناس به لحاظ نقشی که در اتقان آرا و قضاوت دارد بسیار مهم است و از سویی دیگر تعهد و تخصص کارشناسان نیز برای نیل به هدف اصلی که همان کشف حقیقت است موثر می‌باشد؛ که دراین امربه روز بودن اطلاعات کارشناسان نیز از اهمیت خاصی برخوردار است و کارشناسی که اطلاعات به روزی ندارد نمی‌تواند کمک کار قاضی در امر کشف حقیقت باشد.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری ضمن تشکراز زحمات دفاتر الکترونیک قضایی و کارشناسان حقوقی استان مازندران گفت: ارتقا کمی و کیفی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و همچنین ارتقا دانش کارشناسان حقوقی مطلوب ماست.

 ششمین همایش مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضائی و کارشناسان حقوقی مازندران درسالن اجتماعات دادگستری استان برگزارشد و درابتدای همایش دکترکریمی مله معاون فناوری اطلاعات دادگستری مازندران در گزارشی اعلام کرد هم اکنون ۷۶ دفترخدمات الکترونیک قضایی دراستان مشغول به کار است و ۱۲ دفتر نیز به زودی راه اندازی می‌شود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *