صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

پیگرد قضایی کسانیکه با بهانه‌های مختلف موجب توقف پروژه‌های عملیاتی در استان می‌شوند

۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰:۵۱
کد خبر: ۵۹۰۸۳۲
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
حجت الاسلام والمسلمین مرادی گفت: کسانی که به بهانه‌های مختلف موجب توقف پروژه‌های عملیاتی در استان می‌شوند با عنوان اخلال در نظام اقتصادی کشور، مورد پیگرد قضایی قرار می‌گیرند.
به گزارش گروه حقوقی وقضایی ، رئیس کل دادگستری استان خوزستان در نشست هم اندیشی با مسئولان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان بر تقویت ارتباط دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی در حل مشکلات استان تاکید کرد و گفت: این همدلی و همکاری موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرائم در جامعه می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین مرادی گفت: آمار میزان سواد زندانیان استان نشان می‌دهد که شاخص سواد و جمعیت زندانیان با هم رابطه معکوسی دارد و هرچه سطح سواد در جامعه افزایش یابد از میزان جمعیت کیفری کاسته می‌شود.

وی با ارائه گزارشی از عملکرد دستگاه قضایی استان در مقابله با مفاسد اقتصادی استان و حمایت از سرمایه گذاری در استان، تصریح کرد: در این ستاد‌ها اقدامات گسترده‌ای در حال انجام است به طوری که در ستاد اقتصاد مقاومتی استان پس از اخذ درخواست سرمایه گذاران و دعوت از طرفین و دستگاه‌های ذی ربط و بانک ها، به مشکلات سرمایه گذاری در استان رسیدگی و بدون تشکیل پرونده قضایی در این خصوص، مسئله حل و فصل می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین مرادی با اشاره به توقف یک پروژه پتروشیمی با ۹۸ و نیم درصد پیشرفت فیزیکی، ادامه داد: نزاع سیاسی و اقتصادی نباید موجب توقف خدمت رسانی به مردم شود و کسانی که به بهانه‌های مختلف موجب توقف پروژه‌های عملیاتی در استان می‌شوند با عنوان اخلال در نظام اقتصادی کشور، مورد پیگرد قضایی قرار می‌گیرند.

رئیس دادگستری استان خوزستان گفت: قوه قضائیه همواره در مقابل هجمه‌های وارده از سوی مفسدین اقتصادی و عوامل مرتبط با آن ایستاده است و این رویکرد در استان خوزستان نیز همین است.

حجت الاسلام والمسلمین مرادی با انتقاد از برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی  در وقوع سیل و آبگرفتگی‌های سال جاری در استان خوزستان گفت: به جای آن که بعد از وقوع یک اتفاق به دنبال علت‌ها و پیدا کردن مقصران باشیم، بهتر است با اتخاذ تدابیر صحیح و علمی و اقدام متناسب و به موقع از وقوع این حوادث و اتفاقات پیشگیری کنیم.

در ادامه این نشست، روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان و سایر حاضران به بیان دیدگاه‌ها و مسائل مرتبط با دستگاه قضایی در حوزه کاری خود پرداختند.

بیشتر بخوانید: 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *