صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

ارتباط راداری هواپیمای اوکراینی ۲۰ تا ۳۰ ثانیه پیش از هدف قرار گرفتن قطع شده بود

۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲:۰۱
کد خبر: ۵۸۶۸۰۳
نیویورک تایمز در گزارشی می‎گوید مسیر پرواز هواپیمای اوکراینی سقوط کرده در ایران و نیز ویدئو‌های مربوط به اصابت موشک به آن نشان می‎دهند ارتباط راداری هواپیمای مذکور ۲۰ تا ۳۰ ثانیه پیش از اصابت موشک قطع شده بود.
به گزارش گروه بین الملل ؛ نیویورک تایمز در گزارشی به موضوع سقوط هواپیمای اوکراینی در ایران پرداخته و نوشت «ارتباط راداری این هواپیما ۲۰ تا ۳۰ ثانیه پیش از هدف قرار گرفتن قطع شده بود.»
 
نیویورک تایمز می‎نویسد «اطلاعات و ویدئو‌های مسیر پرواز و نیز اصابت موشک ایران به هواپیمای اوکراینی نشان می‌دهد که ارتباط راداری این هواپیما ۲۰ تا ۳۰ ثانیه پیش از هدف قرار گرفتن قطع شده بود.»

این در حالی است که سخنگوی «فلایت رادار ۲۴»، وب سایت اینترنتی سوئدی که موقعیت پرواز‌های مسافربری را به صورت زنده و روی نقشه نمایش می‌دهد، می‎گوید: «هواپیما‌های غیرنظامی دائما خود را با ارسال سیگنال‌های رادیویی از طریق فرستنده هواپیمای در حال پرواز معرفی می‌کنند.»
 

«جان کاکس»، مدیر پیشین انجمن ایمنی هوافضای آمریکا و محقق تصادفات هوایی و خلبان سابق در مورد سامانه پدافندی که هواپیمای اوکراینی را هدف قرار داد، گفت: «سیستم نرم افزاری سامانه تور مجهز به رادار و شناسایی بصری هواپیما و همچنین سیگنال‌های ارسال شده از فرستنده مجهز است؛ در صورتی که اطلاعات ارسال شده از هواپیما نادرست باشد یا هواپیمایی اطلاعات را ارسال نکند، سیستم اعلام "تهدید" می‌کند.»

وی در بخش دیگری گفت: «موشک‌های سامانه تور از طریق رادار فعال می‌شوند و هنگامی که به هدف نزدیک شود، منفجر شده و قطعات مرگباری را آزاد می‌کند و معمولا موشک دوم بلافاصله پس از شلیک اولین موشک شلیک می‌شود.»
 
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *