صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

ده‌ها روستا در بشاگرد، جاسک و شرق هرمزگان در محاصره آب هستند/ امدادرسانی هوایی به روستاها/ ظرف امروز و فردا حجم آب رودخانه‌هایی که طغیان کردند، کاهش می‌یابد

۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴:۵۹
کد خبر: ۵۸۶۵۸۴
استاندار هرمزگان گفت: ده‌ها روستا در بشاگرد، جاسک و شرق استان در محاصره آب هستند و ارتباط زمینی آنها قطع است ولی به صورت هوایی پوشش مناسب امدادی به روستا‌هایی که در شرایط خاص قرار گرفته‌اند، داده شده است.

فریدون همتی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به آخرین وضعیت استان هرمزگان پس از بارندگی‌های شدید اخیر گفت: روز‌های جمعه و شنبه بارندگی شدیدی در نقاط مختلف و بخصوص شرق استان داشتیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر آب رودخانه‌ها فروکش نکرده و یا میزان فروکش آن‌ها کم بوده است لذا همچنان ارتباط بسیاری از روستا‌ها به دلیل تخریب پل‌ها و جاده‌ها قطع و به تاسیسات آب و برق و مخابرات شان هم آسیب وارد شده است.

استاندار هرمزگان بیان داشت: از طریق بالگرد به مناطق سیل زده خدمات رسانی و سرکشی می‌کنیم و مواد غذایی، بهداشتی و دارویی به مردم این مناطق می‌رسانیم.

همتی تاکید کرد: ظرف امروز و فردا حجم آب رودخانه‌هایی که طغیان کردند، کاهش خواهد داشت و امکان ترددی فراهم می‌شود تا بتوانیم از کنارگذر‌های موقت، ارتباط زمینی با روستا‌ها برقرار کنیم.

وی با بیان اینکه همکاران امدادی و اجرایی از زمین و هوا مشغول کمک رسانی به هموطنان در مناطق سیل زده استان هستند، گفت: پر و سرریز شدن سد‌ها کار را سخت کرده البته با همکاری مردم خدمات رسانی‌ها در حال انجام است.

همتی افزود: هر چند آبگرفتگی به تاسیسات و زمین‌های کشاورزی، آب و برق استان خساراتی وارد کرده است، اما مردم در مجموع با روحیه امیدواری و نشاط با این شرایط مقابله می‌کنند، زیرا مسئولین ستاد مقابله با بحران در کنارشان هستند.

استاندار هرمزگان گفت: ده‌ها روستا در بشاگرد، جاسک و شرق استان در محاصره آب هستند و ارتباط زمینی آنها قطع است ولی به صورت هوایی پوشش مناسب امدادی به روستا‌هایی که در شرایط خاص قرار گرفته‌اند، داده شده است.

وی بیان داشت: ۲-۳ بالگرد مشغول امداد رسانی هستند؛ کمبود چادر و‌ سایر امکانات امدادی، تغذیه‌ای و یا بهداشتی نداریم.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: مردم از روستا‌های تخلیه شده به روستا‌های امن دیگر که فامیل دارند، رفته‌اند و تعدادی در چادر‌ها اسکان داده شده‌اند، برای ۱۲۰ خانوار چادر زدیم و امدادرسانی‌ها منظم در حال انجام است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *