صفحه نخست

هفته قوه قضاییه

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

صفحات داخلی

کنترل ریزش شاخص بورس با اقدامات حمایتی

۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰:۰۱
کد خبر: ۵۸۶۱۸۲
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
کارشناس بازار سرمایه گفت :هفته گذشته، اقدامات حمایتی سازمان بورس و صندوق توسعه و صندوق تثبیت بازار و برخی حقوقی‌ها از شدت ریزش شاخص بورس جلوگیری کرد.
کیوان شیخی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد با اشاره به رکورد شکنی تاریخی در معاملات بازار سرمایه بیان کرد: هفته گذشته، بازارسرمایه یکی از بزرگ‌ترین ریسک‌های سیستماتیک را تجربه کرد، در همه جای دنیا واکنش بازارسرمایه به اتفاقات پیرامون منفی است و ارزش دارایی‌های سرمایه‌ای از جمله املاک و سهام اُفت خواهد کرد.

وی افزود: دامنه‌نوسان معاملات در روز شنبه (۲۱ دی ماه)، ۲درصد بود و ضمنا قیمت سهم‌ها در هفته گذشته، افت زیادی کرد اما؛ واقعیت این است که جریانان‌های اقتصادی و سیاسی، اثری به مراتب پررنگ‌تر نسبت به سایر رویداد‌های دیگر بر بازارسرمایه دارند.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: در هفته گذشته، اقدامات حمایتی سازمان بورس و صندوق توسعه و صندوق تثبیت بازار و برخی حقوقی‌ها از شدت ریزش شاخص بورس جلوگیری کرد، کاهش دامنه نوسان نیز اقدام مناسبی بود که از اُفت قیمت‌ها تحت تاثیر فروش‌های هیجانی جلوگیری کرد.

شیخی اظهار کرد: قیمت برخی از سهم‌ها رشد زیادی داشته و رشد بیشتر می‌تواند باعث حباب قیمتی شود و بهتر است سهامداران در معاملات خود، با دقت بیشتری رفتار کنند، اما بعضی سهم‌ها و صنایع هم هنوز رشد نکرده اند.

وی در پایان گفت: به نظر می‌رسد بازار سرمایه تا فصل مجامع پتانسیل ورود به کانال ۴۵۰ هزار واحد را داشته باشد و قیمت سهم‌های کوچک و متوسط بازار که رشد چشمگیر داشته، باید اصلاح شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *