صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

فقر؛ مهم‌ترین دغدغه مردم در آستانه انتخابات پارلمانی انگلیس

۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴:۲۲
کد خبر: ۵۷۴۱۷۴
با افزایش نرخ فقر در انگلیس برگزیت موضوعیت خود را برای مردم این کشور از دست داده و فقر به مهم‌ترین دغدغه آنان در آستانه انتخابات پارلمانی پیش رو تبدیل شده است.
به گزارش گروه بین الملل ؛  همزمان با افزایش بی سابقه شمار افراد نیازمند به بانک‌های غذایی در انگلیس، فقر گسترده به مهم‌ترین دغدغه مردم انگلیس در آستانه انتخابات پارلمانی این کشور تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، با رکورد زنی شمار افراد وابسته به بانک‌های غذایی، موضوع برگزیت اهمیت خود را برای مردم انگلیس در آستانه انتخابات پارلمانی زودهنگام در ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر) از دست داده و فقر گسترده به نگرانی عمده آنان مبدل شده است.

کمپین مبارزه با گرسنگی در انگلیس که بیش از ۱۲۰۰ بانک غذایی در این کشور را اداره می‌کند، اعلام کرد میزان تحویل بسته‌های اضطراری تغذیه محتوی مواد غذایی مورد نیاز برای سه روز در شش ماهه منتهی به سپتامبر به رکورد ۸۲۳۱۴۸ مورد رسید که از زمان تاسیس این سازمان در سال ۱۹۹۷ رکوردی بی سابقه است. این میزان در قیاس با مدت زمان مشابه در سال ۲۰۱۸ حدود ۲۳ درصد رشد داشته است.

       • بیشتر بخوانید:

به رغم گذشت یک دهه از بحران مالی جهانی که سبب رکود شدید در سراسر جهان شد، هنوز بسیاری از شهر‌ها و مناطق مختلف انگلیس با فقر دست و پنجه نرم می‌کنند.

همزمان با تشدید سیاست‌های ریاضتی در دهه گذشته در انگلیس، سازمان ملل یک سال پیش لندن را به انکار شکاف فزاینده "غنی و فقیر" در این کشور متهم کرد.

براساس آمارها، ۱۴.۳ میلیون انگلیسی در فقر به سر می‌برند. این رقم به معنای فقر یک نفر از هر پنج انگلیسی است.

۴.۶ نفر از این افراد یعنی دو سوم آنان را کودکان تشکیل می‌دهند.

رشد بی خانمانی نیز از دیگر موضوعات نگران کننده در انگلیس است. بی خانمان‌ها یک پنجم مواد غذایی بانک‌های غذا را به خود اختصاص می‌دهند و به رغم کار کردن همچنان از تهیه مسکن عاجز مانده اند.

بی خانمانی شدید‌ترین حالت فقر است. ۱۷۱ هزار خانواده انگلیسی بی خانمان هستند و در خیابان، اتومبیل یا پناهگاه‌های اضطراری زندگی می‌کنند.

برچسب ها: فقر در انگلیس

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *