صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

بیانیه شدیداللحن کره شمالی؛ مذاکره مورد نظر آمریکا چیزی جز یک «حُقّه احمقانه» نیست

۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲:۳۹
کد خبر: ۵۷۳۳۶۷
وزارت خارجه کره شمالی ضمن بیان این مطلب که مذاکرات واشنگتن و پیونگ‌ یانگ پیشرفت چندانی نداشته، مذاکره مورد نظر آمریکا را یک حقّه احمقانه توصیف کرد.

به گزارش گروه بین الملل ، «ری تائه سونگ»، معاون وزیر خارجه کره شمالی در امور آمریکا، طی یادداشتی در خبرگزاری رسمی این کشور، می‌گوید: مهلت زمانی مشخص شده برای آمریکا در خصوص از سرگیری مذاکرات نزدیک است و انتخاب با واشنگتن است که چه هدیه کریسمسی دریافت کند.

وی می‎افزاید: گفت‌وگوی مورد نظر آمریکا چیزی جز یک حقّه احمقانه نیست که قصد دارد با استفاده از آن، کره شمالی را پایبند به مذاکره کند و از آن به نفع موقعیت سیاسی و انتخابات آمریکا استفاده کند.

معاون وزیر خارجه کره شمالی گفته که کشورش به اندازه کافی لفاظی‌های مطرح شده از سوی آمریکا درباره مذاکره را شنیده و از این پس هیچ کس به این اظهارات توجه نمی‌کند.

کره شمالی بار‌ها هشدار داده که آمریکا باید دست از اعمال فشار بر این کشور برداشته و رویکرد خصمانه خود را تغییر بدهد.

بیشتر بخوانید:

 

پیونگ یانگ پایان سال ۲۰۱۹ را به عنوان ضرب الاجلی برای واشنگتن در خصوص تغییر رویکرد تعیین کرده است.

دونالد ترامپ و کیم جونگ اون، تاکنون ۳ بار با یکدیگر دیدار کرده و به توافق‌هایی در دیدار نخست رسیدند، اما اکنون مذاکرات میان واشنگتن و پیونگ یانگ متوقف شده است.

پس از شکست مذاکرات میان آمریکا و کره شمالی، پیونگ یانگ آزمایش‌های موشکی خود را از سر گرفته و تاکنون چندین فروند موشک آزمایش کرده است.

مذاکرات اخیر ۲ کشور در سوئد نیز تنها ۸ ساعت دوام داشت و نماینده کره شمالی این مذاکرات را به دلیل رویکرد آمریکا متوقف کرد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *