صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

۹۷ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد به کانون گرم خانواده بازگشتند

۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸:۲۱
کد خبر: ۵۶۷۴۱۲
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
مترقب از آزادی ٩٧ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد از ابتدای امسال در استان کردستان خبر داد.
رئیس کل دادگستری استان کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی اظهار داشت: با اقدامات خیرخواهانه ستاد دیه استان کردستان و به کمک مسئولین و خیرین از ابتدای امسال تا پایان مهرماه سال جاری تعداد ۹۷ نفر زندانی جرایم غیرعمد آزاد و به کانون گرم خانواده هایشان بازگشتند.

وی افزود: این اقدامات خداپسندانه زمینه ساز توسعه فرهنگ عفو و صلح و سازش می‌باشد و آثار مثبت بسیاری را در جامعه به همراه دارد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان خاطرنشان ساخت: مردم فرهنگ دوست استان کردستان ضمن مشارکت و کمک به ساخت بیمارستان‌ها و امور خیریه، همواره کمک‌های قابل توجهی به جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد مالی داشته اند.

وی بیان داشت: برای آزادی این تعداد زندانی بیش از ۴۵ میلیارد ریال از طلبکاران و شکات رضایت اخذ شده است.

مترقب ضمن اشاره به اینکه اگر شکات این زندانیان حاضر به همکاری با مراجع قضایی و ستاد دیه نبوده و از مطالبات خود گذشت نمی‌نمودند تعداد کمی از این زندانیان آزاد می‌شدند، بیان کرد: توجه به مشکلات و گرفتاری‌های مردم و مسئولیت‌های اجتماعی افراد و آحاد جامعه نسبت به یکدیگر همواره مورد توجه دین مبین اسلام قرار گرفته است و مورد تاکید و توجه پیامبر اعظم (ص) و ائمه معصوم (ع) بوده است.

وی در پایان اضافه کرد: همچنین بر اساس دستورات مؤکد رئیس قوه قضاییه، مقامات قضایی استان‌های سراسرکشور مکلف شده اند تلاش مضاعفی را جهت کمک به خانواده‌های زندانیان جرایم غیرعمد و آزادی آنان بعمل آورند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *