صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

رفع تصرف ۵۳ هکتار از اراضی ملی یاسوج / رسیدگی به مشکلات شهروندان یاسوجی

۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲:۲۳
کد خبر: ۵۶۷۲۱۷
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
نگین‌تاجی با حضور در مسجد امام حسن عسکری (ع) شهر یاسوج به مشکلات شهروندان از نزدیک رسیدگی کرد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، نگین تاجی به منظور دیدار چهره به چهره با مردم در مسجد امام حسن عسکری (ع) شهر یاسوج در بین نمازگزاران حضور یافت.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: قاضی باید صبر، منش و متانت داشته باشد و اگر دارای اینچنین صفاتی باشد می‌تواند براساس قانون و با رعایت مباحث عدل و عدالت، قضاوت کند.

نگین تاجی لزوم توجه به حقوق و تکریم ارباب رجوع را مورد تأکید قرار داد و اظهار کرد: اعتقاد دارم که تکریم ارباب رجوع صرفاً رعایت مباحث ظاهری رفتاری نیست، بلکه تکریم واقعی ارباب رجوع این است که قاضی، یک رسیدگی اصولی داشته باشد.
 

نگین تاجی با اشاره به ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری استان افزود: یک روز ملاقات مردمی در هفته، نمی‌تواند جوابگوی مراجعات مردم باشد، بنابراین تصمیم گرفتیم که در هر ماه چندین مرتبه در مساجد به همراه مجموعه‌های دادگاه و دادسرا و معاونین حاضر شویم و از نزدیک درخواست‌های مردم را بررسی کرده و دستورات لازم را به هر حوزه قضایی بدهیم و یک ارتباط مستقیم با مردم در خارج از فضای اداری داشته باشیم.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه  مراحل اجرای طرح «یک مسجد یک حقوقدان» به اتمام رسیده است، افزود: در این طرح یک حقوقدان بصورت مستمر در مسجد حضور دارد تا مشکلات مردم را بشنود و در جهت حل آن مشکلات راهکار حقوقی به آنان ارائه کند که بتواند تاثیرگذار باشد.

وی در بحث پیشگیری از وقوع جرم و حقوق عامه نیز بیان کرد: دادستان به عنوان مدعی العموم دراین رابطه ورود کرده و با دستگاه‌های اداری که در انجام وظیفه‌ قانونی خود سهل انگاری می‌کنند، پیگیری لازم را معمول می‌دارد.

وی در راستای احیای حقوق عامه و حفظ سلامت مردم از بازدید سرزده از منطقه‌ ۲ پشته‌ دشتروم محل تخلیه زباله‌های شهر یاسوج نام برد و گفت: ورود دستگاه قضایی به حوزه‌هایی از قبیل تصرف اراضی ملی، محیط زیست و منابع طبیعی و رفع تصرف ۵۳ هکتار از این اراضی نمونه‌ای از این اقدامات است.
 
براساس گزارش میزان، هفتم آبان ماه رئیس کل دادگستری استان کهگیلیویه و بویراحمد در راستای  طرح «هر مسجد یک حقوقدان» عنوان کرد: عضو حقوقدان با حضور در مساجد ریشه ها‌ی نزاعی که در آن نقطه و مکان ممکن است سبب ایجاد نزاع و درگیری شود شناسایی و نسبت به حل آن اقدام کند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *