صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

کمبود شدید نسل جوان در آینده با روند موجود فرزندآوری

۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷:۰۱
کد خبر: ۵۶۶۸۱۰
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح افزایش جمعیت و تعالی خانواده گفت: در این طرح سیاست‌ها و مشوق‌های بسیاری برای فرزندآوری در نظر گرفته شده که امیدوار هستیم بودجه آن در بودجه سنواتی در نظر گرفته شود تا جوان‌ها برای ازدواج و فرزند آوری تشویق شوند.

به گزارش گروه فضای مجازی ،سیده فاطمه ذوالقدر با اشاره به انتقاد رهبر معظم انقلاب اسلامی از موضوع محدود کردن نسل و درخواست پیگیری مجدانه از مسئولان در این خصوص گفت: این موضوع در دستورکار کمیسیون فرهنگی قرار گرفت و طرح افزایش جمعیت و تعالی خانواده را تثبیت کردیم.

افزایش جمعیت از طریق مشوق‌های فرزندآوری

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: در این طرح سیاست‌ها و مشوق‌های بسیاری برای فرزندآوری در نظر گرفته و امتیاز‌هایی داده شده است که امیدوار هستیم بودجه آن در بودجه سنواتی در نظر گرفته شود تا از طریق این طرح‌های خوبی که ارائه می‌شود، جوان‌ها برای ازدواج و فرزند آوری تشویق شوند و افزایش جمعیت را داشته باشیم.

کمبود شدید نسل جوان در آینده با روند موجود فرزندآوری

وی در ادامه گفت: دغدغه‌های مقام معظم رهبری در این خصوص قابل توجه است و اگر به همین روال پیش رویم، قطعا تا ۱۰ الی ۲۰ سال آینده با کمبود شدید نسل جوان روبرو خواهیم بود، به همین دلیل مجلس و دولت وظایفی دارند که ما این طرح افزایش جمعیت و تعالی خانواده را داده ایم که چاپ شده و آماده ارائه به صحن است.

درج امتیاز‌ها و مشوق‌های خوب در طرح تعالی خانواده

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح مذکور تصریح کرد: در این طرح مشوق‌های خوبی از دادن وام گرفته تا اولویت شغل برای فردی که ازدواج کرده و فرزند دارد، آمده است که ان شاالله دولت بودجه آن را تایید کند و امیدوار هستیم که از این طریق جوان‌ها به ازدواج و فرزندآوری تشویق شوند.

ذوالقدر افزود: جوان‌ها در این شرایط اقتصادی و بیکاری حق دارند و خانواده‌ها توانایی هزینه برای بچه ندارند که باید سیاست‌های مناسب اتخاذ شود و مشوق‌های خوب برای فرزندآوری داده شود. قطعا اگر جوان‌ها ببینند که وام و امتیازاتی داده می‌شود و بحث بیمه و یارانه فرزندانشان تامین می‌شود، فرزند می‌آورند.

سیاست‌های فرزندآوری در گذشته انقباضی بوده

وی خاطرنشان کرد: سیاست‌های فرزندآوری در ۲۰ سال گذشته انقباضی بود و می‌گفتند که بیشتر از ۲ فرزند به دنیا نیاورید چراکه به عنوان مثال بیمه نمی‌شوند و این مسائل در ذهن مردم مانده است و در حال حاضر ما احتیاج به فرصت و زمان داریم که به مرور زمان بگوییم دیگر به این شکل نیست و برای فرزندآوری مشوق داده می‌شود. در همه جای دنیا نیز سیاست‌های تشویقی به همین صورت است و اگر این کار‌ها انجام شود می‌توانیم افزایش جمعیت را برای آینده و ۲۰ سال دیگر جبران کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *