صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

تشکیلات جدیدی برای رسیدگی به جرائم نیروهای مسلح ایجاد خواهد شد

۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲:۲۳
کد خبر: ۵۶۴۶۳
دسته بندی‌: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس‌کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران گفت: رعایت حقوق شهروندی، جلوگیری از بازداشت‌های بی‌رویه و... از مزایای آئین دادرسی کیفری جدید است و در همین راستا برای رسیدگی به جرائم نیروهای مسلح، اشخاص حقوقی، رایانه‌ای و الکترونیکی تشکیلات جدیدی ایجاد خواهد شد.
به گزارش ، "عباس پوریانی" به مناسبت هفته قوه قضائیه در بازدید از مجتمع قضایی عدالت در جمع قضات این مجتمع افزود: این هفته فرصتی است که از زحمات کارکنان قضایی تقدیر شود و با الگوپذیری از سیره شهید بهشتی خدمات قضا به مردم معرفی شود.

وی ادامه داد: حادثه هفتم تیر باعث آشکار شدن ماهیت نفاق از چهره دشمنان نظام اسلامی شد و استکبار جهانی و صهیونیستم که پشت پرده از منافقین حمایت می‌کردند نقش شان در این حادثه برملا و موجب شد جمهوری اسلامی حرکت صحیح خود را با شهادت بهترین یاران انقلاب بیمه کند و ماهیت نفاق این دیو صفتان همیشه در تاریخ به ثبت برسد و مردم آگاه‌تر از هر زمان درک صحیحی از آرمان‌های انقلاب داشته باشند.

پوریانی با بیان اینکه اجرای عدالت وظیفه ذاتی دادگستری است، افزود: اجرای عدالت یکی از اصول مهم در هر نظامی است و به فرموده مقام معظم رهبری وظیفه همه دستگاه‌هاست و تضمین آن بر عهده دستگاه قضایی است.

این مقام قضایی با بیان اینکه معیار سلامت هر جامعه‌ای دستگاه قضایی است، افزود: اگر دستگاه قضایی توانست به وظایف خود به درستی عمل کند نشانگر آن است که همه مجموعه‌ها به درستی کار می‌کنند.

رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب  تهران با اشاره به اجرای قانون جدید آئین دادرسی کیفری افزود: رعایت حقوق شهروندی، حفظ حقوق متهم و بزه دیده، جلوگیری از بازداشت‌های بی‌رویه، الزام حضور مشاور در تشکیل دادگاه ویژه اطفال و حضور الزامی وکیل در جرائم مهم از مزایای آئین دادرسی کیفری جدید است و در همین راستا برای رسیدگی به جرائم نیروهای مسلح، اشخاص حقوقی، رایانه‌ای و الکترونیکی تشکیلات جدیدی ایجاد خواهد شد.

پوریانی افزود: در قانون جدید آئین دادرسی کیفری، دادگاه‌های کیفری قبلی که در آنها موضوعات عمومی جزایی و کیفری رسیدگی می‌شد به دادگاه‌های کیفری یک و دو تغییر کرده و صلاحیت رسیدگی به هر کدام از جرائم موضوعه طبق قانون پیش‌بینی شده است.

وی اظهار داشت: از مهترین ديدگاه‌های رياست قوه قضائيه تأکيد بر استقلال قوه‌قضائيه، قانونمدی و قانونمداری، پيشگيری از وقوع جرم و مبارزه جدی با پديده‌  مفاسد اقتصادی و زمين‌خواری است.

در  جریان این بازدید یک روزه که به منظور بازرسی و بررسی مشکلات این مجتمع قضایی  صورت گرفت، رئیس کل دادگاههای عمومی و انقلاب تهران به همراه معاونین خود  با تعدادی از متقاضیان ملاقات و دستورات و ارشادات قضایی را صادر کردند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *