صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

حداقل 20 درصد یارانه‌بگیران باید حذف شوند/ دولت در حذف یارانه‌بگیران ثروتمند مستند عمل نمی‌کند

۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۷:۳۷
کد خبر: ۵۶۳۰۲
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه دولت در حذف یارانه‌بگیران ثروتمند تاکنون جامع و مستند عمل نکرده است، گفت: حذف 20 درصد از یارانه بگیران که جزو افراد ثروتمند به حساب می آیند، باید انجام شود.
ابوذر ندیمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی میزان با اشاره به اینکه حدود 400 هزار نفر یارانه بگیر ثروتمند حذف شده اند، گفت: 400 هزار نفر رقم بالایی نیست و نمی‌تواند غلط باشد، به این دلیل که بخش عمده ایی از یارانه بگیران از دهک های بالای جامعه هستند و طبقات میانی و پایین بسیاری در جامعه وجود دارد.

وی افزود: رقم 400 هزار نسبت به 80 میلیون رقم کمی است و خانوارهای این قشر هم اصولا پردرآمد و کم جمعیت هستند، برعکس نیازمندان که کم درآمد و پرجمعیت هستند.

نماینده لاهیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این انتقاد از دولت وجود دارد و دولت را باید مورد سوال قرار داد که در این حوزه چرا جامع و مستند عمل نمی‌کند.

جمعیت 20 درصدی پردرآمدها
وی با اشاره به اینکه طبقات پردرآمد باید حداکثر 20 درصد باشند، گفت: تا کنون رقمی که اعلام شده نسبت به جمعیت 80 میلیونی کل کشور رقم ناچیزی است و این رقم، باید بیش از دو برابر عددی که تا کنون اعلام شده باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: حداقل باید 2 میلیون پردرآمد و ثروتمند از لیست یارانه بگیران حذف شود تا اعتبار حاصل از آن قابل توجه باشد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *