صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

تشکیل ۶۶۰ پرونده برای نانوایی‌های متخلف/ بازرسی از نانوایی‌ها ادامه خواهد داشت

۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰:۳۱
کد خبر: ۵۵۹۴۹۵
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
سرپرست معاونت بازرسی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: در سطح استان تهران طی بازرسی که از ۱۹۳۰ واحد نانوایی به عمل آمد ۶۶۰ پرونده تخلف به ارزش ۱۵۰ میلیون تومان تشکیل شده است.

سید جواد احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد درباره نحوه نظارت بر نانوایی‌ها با توجه به اعمال نرخ‌های جدید اظهار کرد: هر هفته پنج قلم کالایی که مورد نیاز بیشتر مردم است در کارگروه تنظیم بازار به عنوان کالا‌های اولویت داری اعلام می‌شود و طی یک هفته تمرکز بازرسی‌ها بر روی آن کالا‌ها است و نان نیز شامل این اقلام است.

سرپرست معاونت بازرسی سازمان حمایت افزود: با توجه به اصلاح قیمتی که برای نان اعمال شد و ضرورت انجام نظارت بیشتر بر نانوایی ها، نان به عنوان یکی از کالا‌های اولویت دار در دستور کار بازرسان سازمان صمت و اصناف قرار گرفت و اینکار ادامه خواهد داشت تا نرخ رعایت شود.

وی گفت: در این بازرسی‌ها گام اول نظارت برعهده اتحادیه ها، اتاق‌های اصناف و واحد‌های بازرسی اصناف است و در گام بعدی سازمان‌های صمت و حمایت، طبق وظایفی که بر عهده دارند مواردی که باید مشتریان از آن مطلع باشند که مشتمل بر وزن چانه، نوع نان، آزادپز یا دولتی بودن نانوایی، تلفن اتحادیه و ۱۲۴ نظارت می‌کنند تا نانوایی‌ها با نصب این موارد را رعایت کنند.

احمدی با اشاره به بازرسی‌های صورت گرفته خاطرنشان کرد: در سطح استان تهران طی بازرسی که از ۱۹۳۰ واحد نانوایی به عمل آمد ۶۶۰ پرونده تخلف به ارزش ۱۵۰ میلیون تومان تشکیل شده که مربوط به وزن و قیمت بوده است.

سرپرست معاونت بازرسی سازمان حمایت با بیان اینکه همچنین گشت مشترک با بازرسی اصناف و سایر ارگان‌های مرتبط انجام خواهیم داد تصریح کرد: برخورد با متخلقین در چارچوب نظام صنفی و قانون تعزیرات حکومتی انجام می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *