صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

استفاده از ظرفیت حداکثری هیات صلح برای اجرایی کردن طرح بخشایش حسینی در استان ایلام

۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸:۴۴
کد خبر: ۵۵۹۳۵۰
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان ایلام با اشاره به اجرای طرح بخشایش حسینی توسط ستاد ملی صبر در کشور گفت: از ظرفیت حداکثری هیات صلح برای اجرایی کردن طرح بخشایش حسینی در استان ایلام استفاده خواهد شد.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، علی دهقانی رئیس کل دادگستری استان ایلام در دیدار با اعضای هیات صلح این استان، ضمن خیر مقدم و عرض تسلیت پشیاپیش فرا رسیدن اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) گفت: کشور اسلامی ما به وجود بزرگانی، چون شما که هر زمان لازم بوده پای کار بوده اید و در جهت پیشبرد اهداف نظام و انقلاب اسلامی در صحنه حضور داشته اید، افتخار می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه گفت: اختلافاتی که با حضور مصلحین، متنفذین و معتمدین که در بین مردم نفوذ کلام دارند به صلح و سازش منجر شود، برای همیشه حل می‌شود و یک صلح پایداری در منطقه ایجاد می‌شود.

رئیس حوزه قضایی استان ایلام ضمن اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت شورا‌های حل اختلاف و هیات‌های صلح در برقراری صلح و سازش در جامعه تاکید کرد: امروزه راهکار‌های محلی استفاده از ظرفیت بزرگان و مصلحین محلی بعنوان یک راهبرد اساسی در تمامی جوامع مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به عزم دستگاه قضایی استان ایلام در اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های تحولی مورد تاکید ریاست قوه قضاییه افزود: در دوره‌ جدید تحولی که ریاست قوه قضاییه در اجرای منویات مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند؛ شاخصه‌های اصلی مانند جلب اعتماد عمومی، رضایتمندی مردم و ترویج فرهنگ صلح و سازش مدنظر است و در دادگستری استان برای اجرای این برنامه‌ها تلاش خواهیم کرد.

رئیس کل دادگستری استان ایلام در ادامه با اشاره به اهمیت صلح و سازش و اصلاح ذات البین در دین مبین اسلام گفت: کار هیات‌های صلح در گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه برای رضای خدا است و کاری که شما انجام می‌دهید اجر و ثوابش بیشمار است. اجر و ثوابی که درکار شما می‌باشد، در هیچ کاری نیست چرا که شما عزیزان صادقانه و بدون هیچ چشم داشتی در کنار دستگاه قضایی برای ترویج فرهنگ صلح و سازش تلاش می‌کنید و تاکید دارم بسیاری از اختلافات استان را با دستان توانمند شما و با نفوذ کلامتان می‌توان حل کرد.

دهقانی در پایان به تشریح طرح بخشایش حسینی در ایام اربعین در راستای کمک به زندانیان و آزادی آن‌ها اشاره و تاکید کرد: از حداکثر توان موجود برای اجرایی نمودن این طرح استفاده گردد.

گفتنی است طرح "بخشایش حسینی، نوید آزادی" برای کمک به آزادی زندانیان غیرعمد توسط ستاد ملی صبر و ستاد دیه کشور درحال برگزاری است و مشارکت کننندگان می‌توانند کمک‌های نقدی خود را می‌توانند از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۹۹۰۳۹۳۴۵ به نام ستاد دیه کشور و یا با شماره گیری کد دستوری #۷۷۷۷*۷۸۰* با پرداخت هر مبلغی که می‌خواهند در این طرح خداپسندانه مشارکت کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *